sommige kiezen gevaarlijk?

Author:
ninaislief
Posted:
ma, 03/17/2003 - 19:29
ik heb een vraagje...
aan 1 kant van mijn mond ligt er een kies bijna tegen het wang aan.
dit hebben relatief veel mensen (zonder het zelf soms te weten) hoorde ik, maar wat er ook gezegd werd was dat dit niet zo onschuldig is als het lijkt.
De kwaal is als opzichzelfstaand niet ernstig, maar de mogelijke gevolgen wel.
er kan langzaamaan een voor het oog nauwelijks waarneembare beschadiging optreden die na verloop van tijd overgaat in kanker.
wat kun je hier tegen doen, preventief de kies trekken lijkt me overdreven toch?
er zitten bij mij ook geen scherpe puntjes aan de kies, maar toch heb ik door de wrijving een soort "lelletje" in m'n wang gekregen (net of er een piepklein stukje wang los zit)
is zoiets ook al reden tot bezorgheid?
mensen met een niet goed omsluitend kunstgebit zouden tevens alert moeten zijn, omdat ze verhoogde risico's lopen op kanker...
is dit waar???ik vind het namelijk nogal wat!

groetjes nina
roos63

Hallo,
Awt een eng verhaal vind ik, waar heb je die informatie vandaan? Ik vind het erg ver gezocht. Ik merk dat je je bang hebt laten maken maar kanker in je mond komt zeer zelden voor dus ik zou zeggen ga niet van het ergste uit en laat je niet bang maken.
Ik heb net als jou een verstandskies die tegen mijn wang aandrukt(zie mijn verhaal) en daar heb ik heel erg veel last van maar om nu meteen de link naar iets heel ergs te leggen nee daar sta ik niet bij stil.

sterkte

Roos
di, 03/18/2003 - 10:54 Permalink
de digitale tandarts

De kans dat een bijt-trauma in de loop van de tijd overgaat in een kwaadaardige aandoening is zeer klein.

Maak je daar niet teveel zorgen over. Regelmatige controle door je tandarts geeft je extra zekerheid!
di, 03/25/2003 - 22:14 Permalink