Ik heb 5 gaatjes. Komende donderdag worden er rechts boven 3 gevuld en volgende week donderdag links boven 2 gevuld. Doet dit zeer? ik ga het zeker met verdoving doen... maar doet dat zeer? En zijn er ook manieren om voor het prikken het gebied al een beetje te verdoven?? Graag reacties voor donderdag?? Liefs x d
helaas moet ik zeggen dat het pijn doet ja!ik heb ook al 10 gaatjes gehad,en die deden allemaal pijn.Veel sterkte bij het boren!
Zijn dit pas je eertste gaatjes?
groetjes Juultje.
liefs
Wil je Zwarte of Witte Vullingen?
groetjes Juultje
Ben jij ook Bang voor de tandarts geweest?
En had je vroeger veel gaatjes?
groetjes juul
Hoe oud ben je dan, als ik vragen mag?
Juultje
Zolang je verdoofd voel je va nhet boren helemaal niets. In mijn ervaring is het boven even erg als beneden. hier bedoel ik mee dat het even veel pijn doet. Maar pijn is natuurlijk bij iedereen anders!
Sterkte
Ik wilde je nog effe vel succes wensenm voor vandaag!
Laat je nog effe weten hoe het was?
groetjes Juultje
Daniela, ik vind jou trouwens waanzinnig knap : dat je naar de tandarts gaat na die ervaringen !! Petje af ! En zeg dat ook maar heel vaak tegen jezelf !
Pisces
Hoe is het vandaag gegaan?
Ik hoor het nog wel!
Kom je ook vandaag nog op msn?
Tot Dan,Juultje
Pisces
Sterke morgen. Wat heb jij dan aan je gebit laten doen, als ik mag vragen.
Groetjes Maurice.
Ik ben een jongen van 18 en moet ook zometeen naar de tandarts omdat ik gaatjes heb (5 denk ik ofzo) Vrees dat de gaatjes zijn gekomen door drugs (XTC) en hoorde dat je dat ook kan zien omdat de gaatjes helemaal boven in mijn tanden zitten. Wel vaker gaatjes gehad maar vind het gewoon nog steeds eng. Veel succes jullie allemaal!
Groetjes,
Robbie
x
Een verkeerde samenstelling kan zelfs de dood veroorzaken. Blijf dus af van deze pillen. En ook in het bezit hebben van deze pillen is strafbaar!
met de vriendelijke groeten
Stefan.
(+digitale tandarts)
Als iemand op zo een leeftijd(ik trouwens ook)al zo een 8 gaatjes heeft en ze blijven maar steeds komen ookal doen ze hun best voor hun gebit .
Op een gegeven moment als alles steeds gevuld moet worden dan heb ej toch geen tand meer over. Betekent dit nu dat we op vroeg eleeftijd een kunstgebit zullen hebben?
Of is er nog hoop voor ons dat e rmisschien iets nieuws op tandheelkundig gebied wordt uitgevonden?
vriendelijke groet,
Bangerikje
[ Dit Bericht is bewerkt door: bangerikje123 op 2003-03-06 23:39 ]
Nadat een element een aantal keer een vulling heeft gekregen zal deze toe kunnen zijn aan een kroon en/of wortelkanaalbehandeling.
De kroon zal na verloop van tijd ook weer vervangen moeten worden en als dat niet meer mogelijk is, zal (na extractie) een brug of implantaat een oplossing kunnen zijn.
Ik kan daarom je redenering wel begrijpen.... Hoe eerder iemand vullingen heeft des te eerder zal hij/zij tanden en/of kiezen gaan missen.
Je moet echter niet vergeten dat niet alleen tandbederf de oorzaak van het verlies van gebitselementen is. Op oudere leeftijd zullen meer elementen verloren gaan door tandvlees problemen (parodontitis).
Dus houd je gebit goed vanaf nu goed schoon en neem kronen als het noodzakelijk is.
Op deze manier kan ondanks bijv. 8 vullingen op jonge leeftijd, toch zeer lang de eigen tanden en kiezen behouden worden.
Een goede mondhygiëne is dus de sleutel!
Met vriendelijke groet.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-03-12 19:01 ]
Ik heb in de afgelopen 4 jaar 26 gaatjes laten boren, ondanks goed poetsen. Ik ben al dat boren nu zo ontzettend zat, dat ik onder narcose alles eruit laat halen en een gebit neem. Ik heb ook constant pijn met eten en drinken, en een panische angst.
Succes allemaal, binnenkort voor mij geen gaatjes boren meer!!!!!