Hallo, ik heb een onsteking onder een kies, is nu een week actief die onsteking, al zit ie er al veel langer denk ik. Ik heb al een jaar af en aan last van die kies (rechtsonder, molar), al sinds een andere kies (rechtsboven, 2e kies) ontstoken en behandeld is. afgelopen zomer had ik er veel pijn is, maar dat is toen vanzelf overgegaan. Een week geleden is van die molar rechtsonder de amalgaamvuling vervangen door een witte, onder andere omdat ik van mijn amalgamen afwil, en er was een stuk van die kies afgebarsten zodat ie toch weer gevi=uld moest.
2 dagen na de vulling begon het pijn te doen. steeds erger. uiteindelijk laten behandelen door de weekendtandarts, die de kies heeft opengemaakt, ontsmetting erin heeft gedaan en weer dicht met tijdelijke vulling. De kies was al dood dus een verdoving hoefde niet. dat gaf even iets verlichting maar na 1 dag was het weer zo erg als er voor, en gisteren en vannacht was het erger. mijn tandarst weet ook nie wat te doen, behalve de kies nog eens openmaken en er wat spul op doen. maar de onsteking zit niet in de kies maar het kaakbot, wat moet ik nu doen?
moet die kies er uit? helpt antibiotica? of is de kans dat dat helpt maar heel klein? kan antibiotica in zo'n bot komen?
Ik ben ook nog ook hierdoor overspannen en erg angstig, ook door het slecht slapen van de pijn, ik lig en zit de hele tijd met enorm veel spanning en hartkloppingen.
ik weet het niet meer.....
Anita
2 dagen na de vulling begon het pijn te doen. steeds erger. uiteindelijk laten behandelen door de weekendtandarts, die de kies heeft opengemaakt, ontsmetting erin heeft gedaan en weer dicht met tijdelijke vulling. De kies was al dood dus een verdoving hoefde niet. dat gaf even iets verlichting maar na 1 dag was het weer zo erg als er voor, en gisteren en vannacht was het erger. mijn tandarst weet ook nie wat te doen, behalve de kies nog eens openmaken en er wat spul op doen. maar de onsteking zit niet in de kies maar het kaakbot, wat moet ik nu doen?
moet die kies er uit? helpt antibiotica? of is de kans dat dat helpt maar heel klein? kan antibiotica in zo'n bot komen?
Ik ben ook nog ook hierdoor overspannen en erg angstig, ook door het slecht slapen van de pijn, ik lig en zit de hele tijd met enorm veel spanning en hartkloppingen.
ik weet het niet meer.....
Anita
Ik snap niet dat jou tandarts niet op het idee is gekomen om jou naar de kaakchirurg te sturen. Die ontsteking moet snel weg en dat gaat denk ik niet zomaar met antibiotica. Zou even je tandarts een verwijsbriefje vragen. Suc6!!!
Groetjes van Maggy
Morgen heb ik weer een afspraak gelijk 's ochtends maar misschien bel ik nog even een nooddienst om te vragen of het kwaad kan zo'n bobbel.
groetjes, anita
Hoe gaat het nu met je? laat ff wat van je horen ben heel benieuwd hoe het is afgelopen.
Groetjes van Maggy
Alleen zit ik helaas wel midden in een paniekaanval die al 15 uur duurt nu, ik ben erg wanhopig en weet niet wat tte doen. of dat nog iets met die kies te maken heeft weet ik niet.
Ik ben erg bang voor alles , niet voor de tandarts trouwens, maar om ziek te worden, voor mijn angst, om dood te gaan.
ik hoop dat deze aanval nog over gaat, anders moet ik toch kalmeringsmiddelen nemen, want ik heb vrijwel niet geslapen en mijn reserves zijn vrijwel op denk ik.
Dank je voor je belangstelling
groetjes, anita
misschie is het loos alarm, ben ik alleen maar bang dat het weer terug komt omdat het zo'n grote ellende was, en dat door de angst ik spanning in mijn kies voel. ik voel namelijk ook spanning in een kies die twee jaar geleden is behandeld.
ik hoop het beste, ook voor anderen die dit ondergaan. groetjes, anita