hoi,
bij mij is een barstje in de kies gekonstateerd, maar het zou niet schadelijk zijn. klopt dit? ook heb ik een droge mond door medicijngebruik en als gevolg daarvan de laatste tijd veel klachten. wat is er tegen te doen?
groetjes, lica.
bij mij is een barstje in de kies gekonstateerd, maar het zou niet schadelijk zijn. klopt dit? ook heb ik een droge mond door medicijngebruik en als gevolg daarvan de laatste tijd veel klachten. wat is er tegen te doen?
groetjes, lica.
Droge mond door medicijnen komt vaak voor.Xerostomie heet het ook wel.
Het kauwen op komkommer, appel of wortels kan een posieve bijdrage leveren net als het kauwen op suikervrije kaugom. Verder moet je gewoon heel veel water drinken.
Verder is er Oralbalance en Biotene. Oralbalance is een bevochtigingsgel met langdurige werking. Tong en slijmvliezen worden weer soepel en zacht waardoor ze beter bescherd zijn tegen irritati en waardoor ook eten, slikken en spreken weer makkelijk gaat.
Biotene: mondverzorgingsproducten met natuurlijke speekselenzymen die de weerstand in de mond verhogen en zodoende een positieve bijdrage leveren bij het in stan dhouden van het ecosysteem van de mond.
Succes ermee!
Je kan het bij de apotheek vragen of ze het hebben. Zo niet; laat ze het bestellen! Als ze niet weten waar:
Sense Medical BV
Postbus 1555
1200 BN Hilversum
Tel: 035-6461250
fax 035-6461259
email: info@drogemond.nl
internet: http://www.drogemond.nl
Sorry voor de reclame!!!!!!!!!!!
Een ander middel dat gebruikt wordt door mensen met een ernstige xerostomie is saliva orthana. Dit middel benaderd de eigenschappen van speeksel, doordat het soort gelijke eiwitten bevat.
Op recept verkrijgbaar bij de apotheek.
Met vriendelijke groet.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-04-21 13:41 ]
lica.
saliva orthana. het eerste heb ik vandaag opgehaald. erg duur spul en ik moet nog proberen het vergoed te krijgen. ik ben benieuwd of het effekt heeft!!
lica