ik heb twee jaar geleden mijn wijsheidstanden laten trekken in het ziekenhuis onder verdoving en tevens ook een slechte kies, omdat er dan een gat zou ontstaan waar die kies getrokken werd, hebben ze 1 van de wijsheidstanden geplaatst in dat gat. ik kreeg later een ontsteking op het tandvlees bij die geplaatste wijsheidstand, en ik heb gemerkt dat men tandvlees aan die kies is weggetrokken langs de buitenkant, nu staat de kies dus half vast want je kunt de wortel van die kies zien. Is dit ontstaan door die ontsteking van toen? en moet ik dit laten verwijderen of kan het geen kwaad? ik heb er geen pijn aan ma ik kan de kies wel lichtjes bewege als ik er tegen beweeg.
Na autotransplantie kunnen er in enkele gevallen complicatie's optreden. De wortel kan o.a. een directe verbinding krijgen met het bot (ankylose) en/of cellen van het lichaam kunnen de wortel gaan afbreken (resorptie).
Als ik het goed begrijp is er een ontsteking na de transplantie geweest waardoor u een deel van de steunweefsels (o.a. tandvlees en bot) bent kwijtgeraakt. U geeft aan dat een deel van de wortels niet meer bedekt is door tandvlees en/of kaakbot en waarschijnlijk staat de kies door het gebrek aan steunweefsel ook wat losser.
Laat bij een tandarts controleren of de situatie stabiel is en dus niet veregerd. Indien dat zo is en er geen andere complicerende factoren aanwezig zijn, kan je ondanks de geringere hoeveelheid steunweefsel, nog een lange tijd plezier hebben van de kies.
Succes.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-04-24 12:54 ]