Help, alles gaat los zitten door botverlies

Author:
jakobus
Posted:
za, 04/26/2003 - 17:51
Door een bacterie heb ik veel kaakbot verloren waardoor nu bijna alle elementen los zitten.Pockets van 5-9 mm
Ik kan niet tegen een kunstgebit, zijn er nog andere oplossingen?
Misschien implantaten via kaakchirugie?
Wie helpt mee aan een antwoord?
jakobus

Bedankt voor je reactie, krijg er braakneigingen van als ik er maar aan denk. Ook een psychische afkeer denk ik.

Misschien valt het mee.......?

Groetjes
za, 04/26/2003 - 18:40 Permalink
jakobus

Al een paar keer maar voordat het ontdekt was was er al veel botverlies.Ik laat nu als ik twijfel opnieuw een kweek doen.

Groetjes
za, 04/26/2003 - 19:38 Permalink
kajomidy

hoi jacobus,ik kan me wel voorstellen dat je een kunstgebit niks vind,ik heb zelf sinds twee jaar een onder gebit maar kon er niet aan wennen,zeker niet aan het idee dat het toch ondanks kleefpasta,s los zat.Daarom heb ik besloten om een implantaat te nemen,en gelukkig word de ingreep vergoed door mijn ziekenfonds(ik heb ook door een bacterie,paradontitish mijn tanden moeten laten trekken.Het is wel een lange weg,en had liever gewoon leren leven met een gewoon kunstgebit,maar ik kon/kan er gewoon niet aan wennen.Ik hoop dat je tot een goede beslissing komt.

groetjes karin
zo, 04/27/2003 - 21:38 Permalink
de digitale tandarts

Begin eerst met een uitgebreide parodontale behandeling.

Laat gebitselementen met een dubieuze tot slechte prognose verwijderen, zodat geconcentreerd kan worden op de elementen met een goed/twijfel prognose.

Uitgebreide gebitsreiniging met tevens een goede mondhygiene zal vaak tot een verbetering leiden. Indien noodzakelijk kan de behandeling ondersteund worden met antibioticum en bacteriekweek.

Enkele maanden later (meestal 3) kan er een herbeoordeling gedaan worden van de steunweefsels. Mochten enkele elementen alsnog niet goed gereageerd hebben, dan kan daar extra therapie of extractie op uitgevoerd worden.

Als het goed is heb je na verloop van tijd dan een stabiele situatie van waar je verder kan kijken naar mogelijk extra prothetische voorzieningen, zoals bijv. implantaten.

Je gaf zelf aan dat je liever geen kunstgebit wilt, wat ik me overigens goed kan voorstellen, daarom is het belangrijk dat je nu een goede parodontale behandeling ondergaat!

Meer uitleg over parodontitis op onze site:

http://www.tandarts.nl/html/tandvlees/onderzoek.php

Succes.

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-05-05 12:40 ]
ma, 05/05/2003 - 12:37 Permalink
jakobus

Bedankt voor de reacties,dig. tandarts en Karin.

Karin,
Kun je mij wat meer info geven? Had jij veel botverlies en wat voor soort implantaat heb je gehad? (losse elementen?)
Ik ben ook best wel benieuwd naar de weg die nodig is om zover te komen.
Wordt het vanzelfsprekend door het ziekenfonds vergoed?
Veel vragen he, ik hoop dat je me wat meer wilt vertellen, ik ben er erg mee geholpen.
Groetjes,
Jakobus.
ma, 05/05/2003 - 13:05 Permalink