Duwen om verstandskies te verwijderen?

Author:
xmouse
Posted:
di, 04/29/2003 - 10:50
Hallo,
Gisteren is mijn verstandskies rechtsonder verwijderd.Het viel allemaal reuze mee en dat is voor sommigen op dit forum ook wel eens prettig om te horen denk ik, zeker als je nog moet!Geen pijn tot nu toe, alleen mijn mond wil nog niet lekker open, dus eten gaat wat moeizaam.
Vraagje: de kaakchirurg ging in plaats van trekken ( wat ik verwachte)heel hard duwen. Ik dacht dat tie de kies door mijn kaak wou drukken bij wijze van spreken! De kies was nog niet helemaal door en lag naar mijn idee nog vrij diep.

Wie weet waarom hij ging duwen? Hoe is de kies nu verwijderd?

Veel sterkte aan diegene die nog moeten. Je voelt niets, het is zo gebeurt!!
anouskatje

Hallo,
Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij en ik was ook bang maar dan lag je tand waarschijnlijk in het kaakbot dat was bij mij ook en vandaar dat ie zo moest duwen dat had ik tenminste ook dus ik denk dat het dat zal zijn maar wat fijn dat je er niet veel last van hebt succes verder
groetjes Anouskatje
di, 04/29/2003 - 21:51 Permalink
Broeder Martinus

Bij mij zijn ook twee verstandskiezen getrokken. Nou ja, getrokken, tamelijk onstuimig verwijderd. Steeds enthousiaster werd die man...
Maar het duwen is puur om meer ruimte te maken. Door de kies naar beneden te duwen wordt het gat rondom de wortels iets groter waardoor er minder houvast aan de kies overblijft. (niet dat die van mij zich daar iets van aantrokken...)

Veel genezing toegewenscht!
di, 04/29/2003 - 23:32 Permalink
xmouse

Bedankt voor de reacties! Het is nu duidelijker wat die man in mijn mond allemaal heeft uitgespookt :smile:
Het gaat goed, alleen eten is nog wat lastig.
wo, 04/30/2003 - 10:53 Permalink