hallo allemaal, ben nieuw hier, heb al bijna alles gelezen hier wat ik kon lezen.Pffft wat een verhalen,ik hoop dat de mijne er ook nog bij mag?Ik ben in september vorig jaar begonnen met een brug nou en toen begon de ellende....tijdelijke brug viel er uit,noodtandarts wilde niets doen .Mijn eigen tandarts was op vacantie,dus een paar dagen "bloot gelopen"erg pijnlijk allemaal.In december zou ik de echte brug krijgen was de kleur verkeerd!! grrr ellende dus weer aan de noodbrug.Deed me elke x vreselijk pijn als de tandarts de brug eruit haalde en er weer in zette.Ik kon die man dan wel slaan! maar de pijn trok na een paar dagen (en veel pijnstillers)wel weg.Nou de laatste x dus niet ik bleef echt tegen het plafon gaan van de pijn,dus terug naar die tandarts, enfin wortelkanaal behandeling gehad.Viel dankzij veel verdoving erg mee, wel flink napijn gehad.Na een paar dagen was dat over, ik blij! nu na een dag of 5 begind die tand dus weer zeer te doen!! ik baal hier enorm van .Volgens mijn tandarts heeft ie m in een keer afbehandeld.Wie heeft dit ook gehad en wat gebeurde er dan??
Lang verhaal geworden ,maar was lekker ff van me af te schrijven.Viel me op met alles lezen hoeveel vreselijk dappere mensen hier hun verhaal doen!! Veel problemen maar toch elke x weer gaan naar die tandarts petje af hoor!!!
Lang verhaal geworden ,maar was lekker ff van me af te schrijven.Viel me op met alles lezen hoeveel vreselijk dappere mensen hier hun verhaal doen!! Veel problemen maar toch elke x weer gaan naar die tandarts petje af hoor!!!
nooit verwacht dat er nog iemand met het zelfde probleem als wat ik had zou rondlopen!
Volgens mijn tandarts gebeurde wat er met mijn brug allemaal misging echt zo zelden!
Ik ben inmiddels al weer wat weken verder,na mijn wortelkanaalbehandeling,gaat langzaam maar zeker wat beter ,heb nog niet de kracht om wat af te bijten.Maar de pijn is voor een groot gedeelte weg, en volgens mijn tandarts
kan het nog maanden duren voor het helemaal in mijn mond hersteld is.(leuk vooruitzicht,maar klinkt me wel bekend in de oren van een gaatje boren heb ik nl ook altijd een paar maanden herstel nodig voor ik er weer mee kan bijten en zo)
Bij mij was mijn geluk? dat mijn brug nog met noodlijm vastzat dus na de nodige verdovingen eruitgehaald kon worden voor de wortelkanaalbeh.Nog steeds zit ie met noodlijm vast omdat we het na de behandeling nog niet helemaal vertrouwden dat het allemaal goed gegaan was,Nu mag ik gewoon zelf bepalen wanneer ik 'm echt vast laat zetten(voorlopig niet dus ,heb ff genoeg ellende gehad)
Ik hoop voor jou dat jouw brug ook vast zit met noodlijm en dat ie voor de behandeling te verwijderen is!!wat mijn tandarts vertelde kan de behandeling anders gewoon door je brug heen via een gaatje wat er geboord wordt gebeuren.
van de behandeling zelf heb ik niets!!! gevoeld, ben wel flink verdoofd,maar ondanks dat ik al weken met mega pijn liep en bang was dat het niet goed meer te verdoven viel,was het dus een meevaller!!!!!
Ik wens je heel veel sterkte ik hoop dat je wat aan mijn lange verhaal( hihi) iets hebt!!!
Laat je het weten hoe het met je gegaan is?
succes meis!!!!!!!!
groetjes hippo
Ik zou een half jaartje wachten met het definitief vastzetten van de brug. Ik heb van links naar rechts boven en onder bruggen al vanaf mijn 16e jaar (ben nu 27 jaar). Ik heb een aangeboren afwijking. Niet al mijn tanden en kiezen zijn doorgekomen. Ik heb maar 10 kiezen van mezelf of zo.
Ik ben heel erg bekend met het feit dat er wortelpuntontstekingen voordoen onder een brug. Mijn tandarts heeft er diverse kronen vanaf moeten zagen omdat er een ontsteking onder zat. Ik wilde wel weer een nieuwe kroon maar dat kon volgens hem pas na een half jaar en dan moest het wel rustig zijn op de foto.
Ik weet hoe het voelt. Helaas heb ik ook angst voor de tandarts en prikken dus ging ik niet gelijk naar de tandarts. Daardoor werd het alleen maar erger.
Bruggen moet je goed aan de randen schoonhouden maar dat heeft je tandarts je vast verteld. Omdat je eigen kiezen eronder zitten kun je deze niet echt schoonhouden zoals een ander het doet zonder bruggen. Dat is het nadeel. Zo kunnen bacterien zich gaan
nestelen.
Succes ermee!