Twee weken geleden heb ik een wortelkanaalbehandeling ondergaan aan een van mijn kiezen, naar aanleiding van een afgestorven zenuw en een chronische ontsteking die een abcesje en een fistel tot gevolg had. De behandeling is vrijwel pijnloos verlopen en enige tijd erna leek er niets meer aan de hand. Nu heb ik echter sinds gisteren weer problemen en vanavond bleek dat ik last heb van stekende zenuwpijn als ik aan de onderkant tegen de behandelde kies druk. Verder voelt de kies wat "hoger" wanneer ik dichtbijt. Wat kan hier de aanleiding voor zijn? Moet ik direct een nieuwe afspraak met mijn tandarts maken?
Hallo Martin! Vooropgesteld: ik ben geen expert op dit gebied, maar het lijkt mij zeker verstandig je tandarts in elk geval eens te bellen en deze symptomen door te geven. Het klinkt mij in de oren alsof er toch nog steeds een ontsteking zit, of een potentiele ontsteking. Ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar waarom zou je risico nemen? Gewoon even bellen, probleem beschrijven en vragen om advies. Succes!
do, 05/08/2003 - 19:38
Permalink
Een dag later had ik een wang alsof ik een kauwgombal achter mijn kiezen had zitten. Ik heb dus inderdaad toch maar de tandarts gebeld. Op de foto's van de behandeling ontwaarde hij nog wat kleine ontstekingen en hij schreef een antibiotica-kuur van 8 dagen voor (Broxil 500mg). Nu maar afwachten, als dit niet helpt vrees ik dat ik naar de kaakchirurg moet...
zo, 05/11/2003 - 21:18
Permalink
Zo'n wang heb ik ook net gehad...de zwelling is nu grotendeels weg maar de onsteking nog niet volgens mij. Op zich zou de kuur prima moeten helpen, hielp bij mij ook...de zwelling is voor 75% weg en de pijn helemaal.
zo, 05/11/2003 - 21:43
Permalink