Vorige week de 3e sessie van mijn wortelkanaalbehandeling gehad, waarbij de kanalen gevuld werden. Ik heb nu last van napijn (zeurende pijn, soms met steken), waar ik me niet echt veel zorgen over maak. Het doet trouwens ook pijn bij het kauwen en als ik erop druk. Maar wat ik wel raar vind, is dat de pijn toeneemt bij warm + kou en eten + drinken. Vooral bij zoetigheden. Dezelfde ervaring had ik ook na de 2e sessie (toen werden de zenuwen verwijderd). Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? Mijn zenuwen zijn immers verwijderd, dus in principe behoor ik niets te voelen bij het eten en drinken. Alvast bedankt voor jullie reacties!
ik heb een soortgelijk iets gehad, mijn kies was afgebroken, en kreeg kiespijn, toen heeft de tandarts een zenuwbehandeling gegeven, en de zenuw eruit gehaald, kreeg toen een noodvulling, en moest de week erop terug komen voor de echte vulling ( die er nu weer uitligt)
maar tijdens het meten en prepareren van die vulling , deed t zeer, ik zei dat, en dat ik verbaasd was omdat er geen zenuw meer inzat, de assistente zei dat het de druk op bot was, en als de vulling erop zat en men zou pijn voelen was dit omdat er lucht in zat, dat geeft een druk
Groeten Caro
gelukkig heb ik dat nooit ervaren dan, wel eens toen ik veel jonger was, 2 dagen napijn van een kies die men vulde...