parodontitis, alles laten trekken

Author:
newana
Posted:
di, 05/20/2003 - 13:27
Hoi allemaal.
Ik ben 30 jaar en er is bij mij eind vorig jaar een ernstige mate van parodontitis vastgesteld. In eerste instantie ben ik begonnen met de behandeling hiervoor, maar doordat ik het niet vergoed krijg van mijn verzekering is het niet te doen deze behandeling voort te zetten.
Daarbij heb ik altijd al zwakke tanden gehad van mezelf en heel erg mooi zijn ze niet.
Nu 2 maanden na het stoppen van de behandeling, begint mijn tandvlees weer.
Ik wil en moet nu van mezelf een beslissing nemen, trekken en zo ja, hoe, alles in 1 keer?
wat zijn mijn opties mbt verdoving, ik zou dit onder narcose willen, want ik trek dat niet met een plaatselijke verdoving denk ik.
Is er iemand die ervaring heeft met alles laten trekken?

alle ervaringen over dit onderwerp zijn welkom... misschien dat ik aan de hand van jullie reacties weet wat ik moet gaan doen.
Lieneke

Goh, wat naar voor je dat de verzekering niet meewerkt! Is het echt nodig om alles te trekken dan? Er zijn toch vast wel tanden die niet aangetast zijn lijkt mij. Alhoewel ik wel weet dat je op jouw leeftijd de parodontitis wel heel agressief is.
Ik kan je verder niets vertellen over mijn eigen ervaring met trekken want dat doe ik nooit en ik heb het nooit laten doen.
di, 05/20/2003 - 18:30 Permalink
newana

Nee, ik heb mijn verzekering aangeschreven en uitgelegd dat het hier niet om een schoonheidsbehandeling gaat, maar om een ziekte in mijn tandvlees.
Ik dacht met mijn tandartsplus verzekering jaren geleden zo'n beetje alles gedekt te hebben, maar niet dus.
Over of alles er dan uit moet. Ja vrees van wel, ik heb bij al mijn tanden en kiezen verdiepte pockets, met op verschillende plaatsen 5 / 6 / 7 mm.
wo, 05/21/2003 - 08:03 Permalink
janny1970

Hoi,

Ja het is minder als een verzekering moeilijk doet.
Maar kijk is onder angst voor de tandarts, dan bij van kwaad tot erger, of help mij pleace.

Groetjes, Janny
wo, 05/21/2003 - 10:38 Permalink
newana

Ik zie inderdaad dat de discussie over hetzelfde gaat.
thanks janny.

[ Dit Bericht is bewerkt door: newana op 2003-05-21 11:13 ]
wo, 05/21/2003 - 11:04 Permalink
ArrowGirl

Hoi Newana,

Ik zit met hetzelfde probleem als jij. Heb ook een ernstige mate van parodontitis,en ook verdiepte pockets bij alle tanden en kiezen (toendertijd 6-7mm en bij een aantal geloof ik zelfs 8 ).
Na een aantal traumatische ervaring bij die zeer "aardige" man had ik het helemaal gehad.
Door persoonlijke omstandigheden ben ik inmiddels al ruim 2 jaar niet geweest (niet naar de tandarts en niet meer naar de parodontoloog en mondhygiëniste).
Het is er bij mij dus ook niet mooier op geworden.
Door alle ervaringen die ik hier heb gelezen ben ik echt zeker van mijn zaak en wil ik alles laten trekken en een kunstgebit.
En door de verhalen ben ik er ook zeker van dat ik dit in Kerkrade wil laten doen onder narcose. Volgens mij zijn zij ook een van de weinigen die doen wat jij wil(naar wat ik allemaal heb kunnen vinden overal).
Veel succes als je het gesprek aangaat met jouw tandarts over wat jouw wensen en hopelijk krijg je wat je wil.

Groetjes Natascha

[ Dit Bericht is bewerkt door: ArrowGirl op 2003-05-21 16:28 ]
wo, 05/21/2003 - 16:27 Permalink
Lieneke

5/6/7 mm is nog niet zo ontzettend vreselijk diep hoor. Als je dat nou elke 3 mnd gewoon laat schoon maken, misschien kan je dan er toch nog een hele tijd mee doen. Maar ja elke 3 mnd dat betalen is misschien ook wel veel.
wo, 05/21/2003 - 18:50 Permalink