afgebrokkelde kies

Author:
m@@ike
Posted:
zo, 05/18/2003 - 21:38
As donderdag moet ik naar de tandarts,omdat ik een stukje van mn kies mis!!
Hoe is de behandeling is die pijnloos of doet t errug pijn??
groetjes
de digitale tandarts

Je tandarts zal dat waarchijnlijk repararen met een vulling, in sommige gevallen als de vulling te groot wordt zal er een kroon op moeten.

Uiteraard kan je verdoofd worden waarna je niks meer voelt.

Succes.
zo, 05/18/2003 - 22:54 Permalink
Lieneke

Ik heb ook eens een stukje kies afgebrokkeld gehad. Naar mijn gevoel was echt de helft weg, maar dat viel erg mee en er hoefde niks aan te gebeuren...Dus dat kan ook nog.
ma, 05/19/2003 - 11:11 Permalink
Trixie

Hai ik ben ook een keer een stuk kies kwijt geraakt, dit was echt de helft. De buitenkant was toen afgebroken en van binnen zat een vulling die was nog in tact. De tandarts heeft bij mij een inlay geplaatst ( geen flauw idee wat dit is, niet naar gevraagd)Ik weet dat alleen dat dit geheel pijnloos was en stelde echt helemaal niets voor. Eerst heeft hij mij bij voor nood de kies gerepareerd met vulling en dit is zonder verdoving gebeurd, geen centje pijn!! Dus geen zorgen!!
ma, 05/19/2003 - 11:41 Permalink
Trixie

Aha ok bedankt... weet ik dat ook weer. Ik baalde op dat moment zo hevig dat de reparatie vulling zeg maar er weer af moest dat ik het helemaal vergeten ben te vragen weet alleen dat het niets voorstelde
ma, 05/19/2003 - 12:33 Permalink
de digitale tandarts

De term inlay wordt ook vaak gebruikt voor een vulling die 'buiten de mond' gemaakt is.

Er wordt een afdruk gemaakt van de betreffende kies en de tandtechnieker of soms ook de tandarts maakt van porselein of composiet een passende vulling op het model.

Deze vulling wordt dan met cement op de kies gecementeerd, dit wordt ook wel een indirecte restauratie genoemd. De term onlay wordt weer gebruikt als deze restauratie ook de knobbels van een kies vervangt.

Met vriendelijke groet.
ma, 05/19/2003 - 12:39 Permalink
Trixie

Ok dat is ook duidelijk... Ik ben blij dat mijn kiesje in ieder geval weer heel is en dat ie voorlopig og even mee kan.. En ik vind het ook heel mooi gedaan, je ziet er niets van en voelt het ook niet met je tong... Toen met die vulling zag je toch wel een beetje
ma, 05/19/2003 - 12:58 Permalink
Lieneke

Ow..oeps...had ik toch helemaal fout digitale tandarts! Tis mij eigenlijk ook nooit uitgelegd. Bedankt! weer wat geleerd!
ma, 05/19/2003 - 13:01 Permalink
m@@ike

Op 2003-05-19 13:01, schreef braces:
Ow..oeps...had ik toch helemaal fout digitale tandarts! Tis mij eigenlijk ook nooit uitgelegd. Bedankt! weer wat geleerd!

nee ik verw8 niet dat ik een kroon moet, omdat hij er verder ook nix heeft over verteld. Maaruh in ieder geval bedankt voor de info!!
di, 05/20/2003 - 16:50 Permalink
m@@ike

Op 2003-05-20 16:50, schreef m@@ike:

Op 2003-05-19 13:01, schreef braces:

ohhh tviel heel errug mee bij de tandarts haast geen pijn gehad!! ook geen verdoving gehad!! duzz das wel beter!!!!!!!!!
groetjes maaike
do, 05/22/2003 - 09:45 Permalink