Anderhalve week geleden is bij mij de een na achterste kies van m'n linker onderkaak gevuld (met lichtgrijze vulling). Het was een "verborgen" gaatje zei de tandarts; tijdens het boren bleek het veel dieper te zijn dan op de foto te zien was. De eerste 2 dagen last met kauwen maar dat ging gelukkig over. Het doet alleen ontzettend zeer als ik iets kouds eet of drink. Ik ga echt bijna door het plafond heen als ik een ijsje eet (koud water idem) en het ijs raakt die kies.
Warme dingen of iets kauwen doen dus geen zeer. Er is een aantal maanden geleden bij mij ook een ander diep gaatje gevuld (donkergrijze vulling) en daar heb ik helemaal geen last van gehad.
Wat moet ik met die pijn? Betekent het dat er iets niet goed is, dat de zenuw ontstoken is, of gebeurt dit vaker? Ik hoor van andere mensen dat het niet normaal is als je hevige pijn hebt tijdens het eten van koude dingen wanneer een kies al gevuld is. Wie weet raad?
Warme dingen of iets kauwen doen dus geen zeer. Er is een aantal maanden geleden bij mij ook een ander diep gaatje gevuld (donkergrijze vulling) en daar heb ik helemaal geen last van gehad.
Wat moet ik met die pijn? Betekent het dat er iets niet goed is, dat de zenuw ontstoken is, of gebeurt dit vaker? Ik hoor van andere mensen dat het niet normaal is als je hevige pijn hebt tijdens het eten van koude dingen wanneer een kies al gevuld is. Wie weet raad?
Ik heb enkele weken terug een grote grijze vulling in mijn kies laten plaatsen, en heb er nu nog steeds last van. O.a. tijdens het kauwen en bij koud water en ijs. Volgens de tandarst is het niet ongebruikelijk voor een amalgaanvulling, dat deze op kou reageert. En het is ook nog eens een enorme vulling, die op mijn zenuwen drukt. Ik merk gelukkig dat hij langzamerhand minder gevoelig wordt, dus misschien moet je het ook gewoon even aanzien. Sterkte!