Ik ga 15 juni voor 11 dagen naar Italië, nu wil ik ter voorkoming van problemen daar, een reeds langere tijd loszittende kies laten trekken. De tandarts vindt dit een goed idee en het kan dinsdag 10 juni gebeuren.Nu vraag ik me af hoe groot de kans is op problemen (ontstekingen etc.)omdat dit immers slechts 5 dagen voor mijn vertrek is.
Gewoon laten doen en daarna lekker op vakantie gaan, mocht er al een onsteking komen dan is dit meestal met 2 tot 4 dagen merkbaar, je zou eventueel een controle afspraak kunnen maken voor 14 juni.
Wel raad ik je aan om goed te gaan spoelen met bv oral-b of waterstof.
En de tandartsen in italie zijn ook toppers.
Groeten Samantha
Een voordeel is:
- er kan geen onsteking gerelateerd aan die kies meer optreden wanneer deze eruit is
Een nadeel is:
- er zijn nu geen klachten (alleen dat de kies los zit) en het verwijderen van een kies is toch een kleine operatieve ingreep waarna napijn o.i.d. kan ontstaan.
Aangezien de kies los zit neem ik aan dat de wortels niet meer volledig in het bot vastzitten. Omdat uw tandarts het zelf een goed idee vindt om de kies te verwijderen lijkt het mij dat de kies er dus zo en zo uit moet. Zoals Samantha al vermeldde zijn er meerdere spoelmiddelen op de markt om eventuele ontstekingen na verwijdering te bestrijden.
Gr. Maurice