SPOED-moet ik over 1,5 dag wel een apex resectie ondergaan?!

Author:
Linda2
Posted:
di, 06/03/2003 - 22:07
Beste digitale tandarts,

Graag wil ik mijn situatie aan u voorleggen, omdat ik niet goed weet wat te doen.
Een half jaar geleden heb ik een wortelkanaalbehandeling ondergaan. De klachten werden daarna minder, maar komen de laatste twee weken weer op. Ik heb nooit antibiotica gehad en de wortelkanaalbehandeling is ook nooit herhaald. Nu heb ik na doorverwijzing door mijn tandarts over 2 dagen een afspraak bij de kaakchirurg voor een apex resectie, maar hier heb ik nog zo mijn twijfels bij na het lezen van alle reacties op uw site. Wat is nu verstandig? Gaan en me door de chirurg eerst nog goed laten informeren? Eerst nog een langs een endedontoloog om misschien nogmaals een kanaalbehandeling te ondergaan? Of zou antibiotica me nog kunnen helpen? Ik weet niet hoe snel u kunt reageren, maar morgen moet ik een besluit nemen en ik zit er erg over in. Het feit dat ik over 12 dagen met het vliegtuig op vakantie ga, maakt het besluit niet makkelijker. Wat is hierover uw advies? Ik hoop heel snel van u te horen. Andere reacties van mensen met ervaring zijn natuurlijk ook erg welkom. Alvast bedankt!
terry

hoihoi.een half jaar dan moet de zenuw toch wel al dood zijn.mijn advies is geen endo meer doen,want dat gaat je kies kosten.
via de kaakmeneer zou je laatse optie zijn.
kanaal van onder schoonmaken zonder te boren van boven.een doode tand is eenzwake tand,die eigelijk niet in het lichaam nog hoort.een doode vinger kan je ook niet laten zitten.dus advies ga dus toch naar je kaakmeneer,die kan je voor jaren je kies nog laten bestaan.
grtzz terry.
di, 06/03/2003 - 23:44 Permalink
terry

ps:lees niet te veel slechte oordelen over kaakmeneer,het valt allemaal wel mee.niet piekeren en denken over slechte dingen,het stelt niks voor echt niet.de angst is altyd onnodig.
grtzz terry.
di, 06/03/2003 - 23:47 Permalink
de digitale tandarts

Ik hoop dat u begrijpt dat ik u geen advies in deze kan geven.

Tegenwoordig is elke arts verplicht om zijn/haar patienten te informeren naar de verschillende behandelopties en de daarbij horende voordelen/prognoses en mogelijke nadelen.

U kunt daarom altijd aan de kaakchirurg vragen wat de prognose van de behandeling is en u tevens laten informeren over de behandeling en de mogelijke complicaties.

Wat ook mogelijk een goede vraag kan zijn, is het volgende: stel dat het uw mond was, wat zou u dan met de kies laten doen?

Tevens is als second-opinion een afspraak bij endodontoloog mogelijk, een nadeel is wel dat hiervoor over het algemeen een flinke wachtlijst bestaat.

Succes.

PS bedenk ook dat nabezwaren in een forum altijd de overhand hebben, aangezien mensen die geen klachten hebben niet snel dit forum bekijken of een message posten.

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-06-04 00:30 ]
di, 06/03/2003 - 23:58 Permalink