vraag over napijn wortelkanaalbehandeling

Author:
steffie
Posted:
zo, 05/25/2003 - 17:06
Ik heb een paar vragen over wortelkanaalbehandelingen. Waardoor word er napijn veroorzaakt en waarom gebeurt het bij de ene kies wel, de napijn dus en bij de andere kies niet, groetjes Steffie
de digitale tandarts

Eigenlijk niet van te voren te voorspellen.

Napijn kan van persoon tot persoon en van tand/kies tot tadd/kies nogal verschillen.

Natuurlijk spelen meer factoren ook een rol, zoals bijv. de aanwezigheid van een infectie/ontsteking. Wanneer een tand/kies een abces heeft aan de wortelpunt zal er ondanks de wortelkanaalbehandeling een grote kans op napijn bestaan.

Met vriendelijke groet.

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-06-08 12:56 ]
zo, 06/08/2003 - 12:56 Permalink
Onderaannemer

Ik heb een aantal jaren geleden ook een wortelkanaalbehandeling gehad en ik had, na de behandeling, er een paar dagen pijn aan. Na 3 dagen belde ik de assitente op en ik kreeg te horen dat het zo hoort. (??). Na een week kwam de definitieve vulling erin en toen bleek dat ik een 4e kanaal in die kies had (als ik mij zo goed uitdruk). tsja....... dat was toch niet normaal........ :sad:
do, 06/12/2003 - 13:45 Permalink
Die

Vanmorgen is mijn zenuw behandeld. De kananlen zijn nog niet schoon gemaakt omdat er een ontsteking zit. Er zit een medicament in dat de zenuw moet doden dus ik heb behoorlijk napijn op dit moment.
Mijn aanvullende vraag is dus, hoe kan ik deze pijn verlichten? Paracetemol help niet...
do, 06/12/2003 - 16:09 Permalink
de digitale tandarts

Misschien is het mogelijk dat andere pijnstillers als ibuprofen (o.a. brufen) of naproxen een beter pijnstillend effect hebben (dit hoeft echter niet altijd zo te zijn)

Lees natuurlijk wel de bijsluiter goed of deze medicijnen voor u geschikt zijn.

Sterkte!
do, 06/12/2003 - 16:18 Permalink