Sealings

Author:
Bobjuh
Posted:
di, 05/20/2003 - 23:09
Nou kwam ik gister bij de tandarts. Hij zag 2 plekken die misschien gaatjes zouden kunnen worden. Hij had ze geseald en zei: klapper eens met je tanden. Ik merkte dus dat er een beetje zooi opzat. Hij zei dat het wel naar een paar dagen over zou gaan.

Volgens mij is de linkerkant hoger geseald dan de rechterkant merk ik met bijten. Zou dit kunnen en verdwijnt het ook?
Caro

ik geloof dat ze bij mij dat ook es hadden gedaan, maar door t gebruik van je tanden zeg maar, slijt dat laagje volgens mij weer tot je normale hoogte ( hoe zeg je dat ..)in begin is t net of je tanden niet meer kloppen, , maar door t eten etc etc bijten op elkaar etc, slijt dat weer, tot het perfect past zoals t was....denk ik dan hoor.
di, 05/20/2003 - 23:23 Permalink
de digitale tandarts

Sealings worden in en over de groefjes van kiezen gelegd om deze af te sluiten.

Er is altijd een overmaat aanwezig, welke niet altijd duidelijk zichtbaar en/of verwijderd kan worden.

Omdat sealants eigenlijk hetzelfde zijn als witte (kunststof)vullingen, maar dan zonder de glasachtige vuldeeltjes, slijten de delen die in contact staan met de andere tanden/kiezen zeer snel.

Binnen enkele dagen moet het ingesleten zijn en voel je er niks meer van.

Succes.
wo, 05/21/2003 - 07:48 Permalink
Lieneke

Nou, ik weet niet hoor, maar ik doe er dan een soort van carbonpapiertje tussen. Dan kan je zien waar het te hoog is. OP die plek kan ik dan met een soort schuurpapiertje het bijwerken. Gaat heel makkelijk hoor.
Het kan idd gewoon afslijten, maar je weet niet hoe lang dat duurt. Het kan zijn dat je op den duur klachten krijgt doordat je steeds scheef dicht bijt. Ik snap niet waarom je tandarts het niet even kan bijwerken...
wo, 05/21/2003 - 18:53 Permalink
natascha31

je tandarts kan met een occlusiepapiertje zien hoe de tanden en kiezen kontakt maken en dan het verhoogde punt iets verlagen. vraag daar om bij je tandarts als het nog steeds niet goed voelt. natascha
wo, 06/11/2003 - 22:48 Permalink
Van Leeuwen

Ik denk dat er maar weinig tandartsen zijn die sealanst inslijpen. Een sealant hoort eigenlijk alleen in de diepste groefjes van de kiezen maar het kan inderdaad gebeuren dat er ook op de knobbels wat materiaal zit waardoor het te hoog voelt. Dit slijt (omdat een sealant relatief zacht is) zeer snel in.

Ik wil hierbij wel vermelden dat het zeker niet onmogelijk is een sealant op hoogte te controleren en vind dit eigenlijk toch wel noodzaak. Een sealant die echt duidelijk te hoog is kan worden ingeslepen (met de juiste boor die geen glazuur kan inslijpen).

Gr. Maurice

[ Dit Bericht is bewerkt door: Van Leeuwen op 2003-06-13 15:55 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: Van Leeuwen op 2003-06-13 15:56 ]
vr, 06/13/2003 - 15:54 Permalink