hoi allemaal,
ik heb een vraagje; mijn verstandskies wil ik eruit laten halen want die wordt een beetje bruin maar ik ben echt niet van plan om dat bij de tandarts te laten doen! Ik had dit al tegen hem gezegd en had ook gezegd dat ik dat in het ziekenhuis wil laten doen en dat ik dan een roesje wil om ze eruit te laten halen! Hij zei tegen mij prima, regel het maar...! maar kan dit ook echt? en waar kan dit? kan ik gewoon naar het ziekenhuis bellen? hoe werk dat? Hellup!
en nog een vraagje; als ik voor controle kom bij de tandarts kan ik dan gewoon vragen of hij foto's van mijn tanden/kiezen wil maken i.v.m. gaatjes die niet aan de buitenkant zichtbaar zijn?
Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord want ik ben echt een scheiterd!!
Groetjes Karin
ik heb een vraagje; mijn verstandskies wil ik eruit laten halen want die wordt een beetje bruin maar ik ben echt niet van plan om dat bij de tandarts te laten doen! Ik had dit al tegen hem gezegd en had ook gezegd dat ik dat in het ziekenhuis wil laten doen en dat ik dan een roesje wil om ze eruit te laten halen! Hij zei tegen mij prima, regel het maar...! maar kan dit ook echt? en waar kan dit? kan ik gewoon naar het ziekenhuis bellen? hoe werk dat? Hellup!
en nog een vraagje; als ik voor controle kom bij de tandarts kan ik dan gewoon vragen of hij foto's van mijn tanden/kiezen wil maken i.v.m. gaatjes die niet aan de buitenkant zichtbaar zijn?
Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord want ik ben echt een scheiterd!!
Groetjes Karin
verstandskiezen eruit laten halen valt reuze mee! Als je de verhalen van iedereen hoor, trekt de tandarts/kaakchirurg je halve kaak eruit en zie je hem al half bovenop je staan om em eruit te kunnen krijgen.
In april is mijn verstandskies getrokken. Gewoon door de tandarts (ben ook een enorme angsthaas)het trekken zelf is me reuze meegevallen. Van het trekken heb ik echt niets geen pijn gevoeld, het enige wat ik voelde was dat er in mijn mond gerommeld werd!!!! Binnen 5 minuten was mijn kies eruit :grin:
In kerkrade zit een praktijk waar ze je onder narcose kunnen helpen... Of dat de moeite waard is voor 5 minuten trekken... is een beslissing die alleen jij voor jezelf kan nemen.
Volgens mij maakt een tandarts zowiezo om de twee jaar een foto van je gebit om gaatjes onder vullingen te controleren. Akls je vermoed dat je een gaatje onder een vulling hebt (lekker vulling heet dat geloof ik) dan kan je dat altijd zeggen en vragen of hij het wil controleren door een foto te maken.
ligt hij schuin,of krom met lange wortels.
een goede tandarts,kan zo kies er mooi uit halen ,en van pijn moet je niet bang wezen,je voelt helemaal niks er van.
piekeren moet je niet doen er over,of rare verhalen aanhoren er van.dat zijn meestal mensen die 30 jaar geleden dat meemaakte,en deze enge verhalen rond vertelen,en nu met een kunstgebit rondlopen.
hak die knoop door en je zal zien dat het allemaal meevalt.bang zijn voor tandarts kan ik best begrijpen,maar toch is dit zeker onodig,hij is een man met een geleerd vak.
suc6 verder grtzz terry.
Als het goed is vind je op het forum een stukje over ijs. In de zin van koelen NAdat je verstandskie(s)(zen) is/zijn getrokken. Dit om een eventuele zwelling te voorkomen.
bedankt voor jullie reacties..... Ik hoop maar dat het echt geen pijn zal doen, ben echt bang! maar het gaat om links onder want de achterkant wordt bruin maar zeer waarschijnlijk ook linksboven, als het goed is staat die wortel gewoon recht, heb geen idee eigenlijk! moet ik dan eerst een foto laten maken want straks staat die wortel wel scheef en doet het alsnog heel erg pijn! moet er niet aan denken.....:eek:
ik vraag de eerst volgende x dat ik er naar toe moet, en dat is over 3 maanden of die foto's wil maken.... en dan maar gelijk een afspraak maken.... brrrr! maar jullie zeggen dus gewoon doen en het doet echt geen pijn? ook niet als de verdoving is uitgewerkt??
Thanx....
gr. Karin
Ben zelf nog de stad ingeweest later. Er tegen op zien, is vaak het ergste.Sterkte.
Devilsmum
Op 2003-06-20 00:36, schreef terry:
[quote]
Op 2003-06-19 19:26, schreef devilsmum666:
Heb 20 jaar geleden een verstandskies laten verwijderen, en heb daar geen last van gehad.
Ben zelf nog de stad ingeweest later. Er tegen op zien, is vaak het ergste.Sterkte.
Devilsmum
helemaaal eens met Devilsmum.over dat tegen op zien.
grtzz terry.
Moraal van dit verhaal: Gewoon gaan en geen stress want het is niks!
Ik heb ze er alle vier door de tandarts eruit laten trekken. Moet zeggen alle angst die ik er in het verleden voor had was onterecht! Het viel me allemaal reuze mee. Na behandeling een asperine tegen de pijn, die ik eigenlijk helelmaal nooit heb gehad.
Het meest vervelende van de behandeling was eigenlijk het ff duwen en trekken om hem eruit te krijgen. Maar met een juiste verdoving voel je er niets van!
Bij mij is het ook mijn linker verstandskies onderin. Is een beetje door...maar moet wel weggesneden worden. De hechting valt er vanzelf uit?? Dus je hoeft niet meer terug om deze te laten verwijderen???
Naderhand denk je, waarom heb ik me eigenlijk zo nerveus gemaakt.:smile:
[ Dit Bericht is bewerkt door: Sabje op 2003-06-25 22:33 ]