behandeling kerkrade

Author:
marjon71
Posted:
za, 06/21/2003 - 11:33
woensdag 25 juni ben ik aan de beurt voor de narcose behandeling in kerkrade. wel spannend, hoor, nu het zo dicht bij komt.
janny1970

Hoi Miranda en Marjon,

Ik wou jullie even succes wensen voor morgen(de grote dag), maak je niet te druk he alles komt goed en je zult zien dat de behandeling 100% meevalt omdat je lekker een tukkie doet.

Groetjes, Janny
di, 06/24/2003 - 11:05 Permalink
marjon71

hoi miranda,
bij mij worden een paar kiezen getrokken, alle vullingen worden vervangen voor witte vullingen, tandwortel van de voortand wordt verwijderd, een algehele gebitsreiniging, enz.
in totaal 13 punten.
sterkte, he, en ik lees morgen of overmorgen wel hoe het met je afgelopen is.
di, 06/24/2003 - 23:21 Permalink
Angel

Even een vraagje over de algehele narcose? Krijg je hiervoor een spuit of een kapje??
Hebben jullie ergens last van gehad???
wo, 06/25/2003 - 12:30 Permalink
terry

Hallo,
Voor de narcose krijg je een naaldje in je arm,een infuus dus.Dit is nodig om tydens de behandeling het roes middel bij te geven.zodra de tandarts klaaris word het middel stop gezet,en word je snel weer wakker.
vriendelijke groeten Terry.
P.S let goed op deze forum,Marjon en Miranda kunnen jou meer er oververtellen hoe dat gaat uit hun ervaring.

[ Dit Bericht is bewerkt door: terry op 2003-06-25 13:04 ]
wo, 06/25/2003 - 13:03 Permalink
miranda

Ik zal inderdaad eens vetellen hoe het vandaag ging!
Ik kreeg een infuus in mijn hand en daar ging een witte vloeistof in. Nou, die vloeistof deed zeer!
En toen werd ik weer wakker, zonder tanden en met een gebit. Ik kon alleen maar huilen, maar dat komt door de narcose. Het bloed moet je uitspugen, anders wordt je misseljk. Ik ben tot 16.00 uur blijven uitspugen, en het bloedt nu nog steeds. Erg irri!
Eten gaat niet, ik heb ook geen honger. Heb 3 glazen chocomel op, met een rietje.
De pijn is met pijnstillers goed uit te houden. Je krijgt een recept voor Ibuprofen 600, en dat is erg zwaar.
Heb spierpijn in mijn tong, wangen en kin, omdat ze natuurlijk alles met geweld opentrekken als ze bezig zijn.
Ik wacht wel af hoe het verder af zal lopen, morgen moet ik het gebit er voor t eerst uithalen, en je kunt je voorstellen dat die aan je wonden zit vastgeplakt. Ik hou mijn hart vast!
wo, 06/25/2003 - 20:32 Permalink
terry

Hoi Miranda,dit is dus achter de rug,het zal nu tyd kosten voor het genezings proces.
Toch zou ik voor het slapen gaan effe het gebit er uit en er in terug doen,het zal vreemd en meschien raar er uit zien maar dit alle komt allemaal in orde.
Tot morgen wachten voor het gebit uit te doen vind ik beetje lang,maar dat is mij mening,en jij zelf moet doen wat je er zelf van vind natuurlijk.Maar beter voorkomen dat het vast blijft plakken vind ik.Enzodra je het eruit haald effe goed mooi maken dat gebit,want dat zal waarschijnelijk onder zitten met bloed resten.
Wens je veel sterkte de komende dagen.en suc6 er mee verder.groetjes Terry.
wo, 06/25/2003 - 21:03 Permalink
janny1970

Vooral je gebit er niet uithalen Miranda niet eerder dan morgen vroeg, dan eruit halen dat is niet pijnlijk voelt een beetje raar aan, dan je gebit goed schoonmaken en voorzichtig je mond spoelen en dan direct het gebit er weer in doen anders past het niet meer, maar echt wachten tot morgen vroeg, nu stelpt je gebit het bloeden nog enigszins haal je het er nu uit dan trek je het misschien weer open.

Janny
wo, 06/25/2003 - 22:38 Permalink
terry

Hoi HOI ik begrijp je wel hoor,met niet uithalen van gebit nu.maar je sluit nu wel alles af,en dat is een prima moment om een onsteking te krijgen.ik bedoel niet dat het gebit een uur lang er uit moet maar effe af spoelen en terug er in.iets wat afgesloten is,is altyd slecht voor wond genezing.het word wak je tandvlees,en je gebit zal later slechter gaan vast zitten als het maanden later is.
maar dat is wat ik er over denk ,en van meer mensen heb ik gehoren dat dit goed deed,dan mensen die het laten zitten voor 24uur lang,die haden last van het los trekken van wonden van trekken van tanden.en telkens de wonden openen is lange uistelling van je wond genezing.
maar zo als ik zeg meschien werkt het bij haar prima.
vriendelijke groeten terry.
do, 06/26/2003 - 00:53 Permalink
terry

Standaart geld,dat het beter is voor uw kaken om de prothese s,nachts uit te doen.Dit gaat met name op voor uw onderprothese en kan het slinken van uw onderkaak vertragen.het tandvlees krijgt dan de gelegeheid om bij te komen.
grtz terry

[ Dit Bericht is bewerkt door: terry op 2003-06-26 01:11 ]
do, 06/26/2003 - 00:56 Permalink
janny1970

Van elke tandarts krijg je het advies om je gebit er voor het eerst pas de volgende dag uit te halen(en het zit echt niet vast dan, of onder de bloedresten). Kijk ook maar onder informatie en dan van eigen tanden en kiezen naar een kunstgebit, ook is het beter om de 1e week s'nachts je gebit in telaten en pas na 1 week het s'nachts uit te doen, dit advies heb ik zelf ook gehad en het ging prima, over het algemeen krijg je geen ontstekkingen alleen als je het niet goed schoon houd, of als er nog een stukje wortel is blijven zitten wat nog wel eens gebeurt.
En heb je het bij een goede arts laten doen dan moet je de volgende dag voor controle terug komen en nemen zij het gebit uit je mond en controleren ze de wonden.

Groetjes, Janny
do, 06/26/2003 - 10:50 Permalink