Wellicht moet mijn 46 kies getrokken worden (rechtsonder). Ik heb naast die 46 nog een 45 en eentje daar weer naast (ik neem aan 44?) dan komt mijn hoektand. Dus na mijn hoektand heb ik na het trekken van de 46 nog maar 2 kiezen. De 45 heeft ook al 's een wortelkanaalbehandeling ondergaan.
Nu is mijn vraag: Stel dat ik geen vervanging neem voor die 46, dus geen implantaat, zou ik dan veel hinder ondervinden van het missen van die 46? Of is dat toch nog wel te doen.
Overigens heb ik in heel mijn kaak steeds maar 3 kiezen na elke hoektand...
Nu is mijn vraag: Stel dat ik geen vervanging neem voor die 46, dus geen implantaat, zou ik dan veel hinder ondervinden van het missen van die 46? Of is dat toch nog wel te doen.
Overigens heb ik in heel mijn kaak steeds maar 3 kiezen na elke hoektand...
In Nederland is veel onderzoek verricht naar de verkorte tandboog en uit die onderzoeken bleek dat mensen redelijk tot goed kunnen functioneren hiermee.
Het zou kunnen dat de 1e grote kies boven (16) nu geen steun onder meer heeft en naar beneden kan gaan zakken. Dit hoeft echter niet altijd tot grote veranderingen te leiden en spalken zou ook een optie kunnen zijn.
Een implantaat is een goede oplossing om een laatste element in een tandboog te vervangen. U moet voor uzelf bepalen of het verlies van de grote kiezen o.a. uw kauwvermogen zodanig is veranderd dat u deze wilt laten vervangen door implantaten.
Met vriendelijke groet.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-06-25 18:34 ]