Wie heeft er weleens gehoord van een glasvezelbrug?

Author:
Sabrina
Posted:
vr, 07/04/2003 - 00:02
Vandaag moest ik naar de tandarts na 2 jaar niet te zijn geweest moest er heel wat gebeuren aan mijn tanden vanwege angst en niet durfen te bellen. Ik heb een kies die heel ver afgebroken is. Nu zei me tandarts dat ie eruit werd getrokken en dat er een nieuwe techniek bestaat genaamd een glasvezelbrug. Wie hefet er weleens van gehoord of wie heeft dit??
Maurice

Hallo Sabrina,

Dat is wel erg, dat je 2 jaar niet bent gegaan. Maar wat moet dan allemaal gebeuren aan je gebit. Maar van glasvezelbrug heb ik nog niet van gehoord. Ik hoor het wel wat allemaal moet gebeuren. Sterkte ermee.

Groetjes Maurice.
vr, 07/04/2003 - 00:08 Permalink
Sabrina

Ik heb 2 kiezen die zijn afgebroken aardag wat gaatjes en ontkalking aan mijn voortanden dus er moet heel wat gedaan worden. Ik heb nu alweer 2 afspraken staan. Dus ik kan nog we even me lol op. Gelukkig is de tandarts aardiger dan die ik hiervoor heb gehad en is de tandarts assistent een bekende van me en weet ze dat ik bang ben.
vr, 07/04/2003 - 07:52 Permalink
Van Leeuwen

Bij een glasvezelbrug wordt er een tand gemaakt welke het gat opvult waar de afgebroken tand uitkomt. Deze tand kan worden gemaakt van de getrokken tand of van bijvoorbeeld wit vulmateriaal.

Deze "nep"tand wordt dan mbv glasvezels vastgezet aan de tanden naast het gat. Zo zweeft dus die "nep"tand tussen de twee echte tanden.

Suc6

Gr. Maurice

[ Dit Bericht is bewerkt door: Van Leeuwen op 2003-07-04 13:21 ]
vr, 07/04/2003 - 13:20 Permalink
bange angela

Ik heb vorige week ook een soort brug laten zetten tbv missende hoektand, zweeft ook als het waren tussen 2 andere tanden. Bevalt goed op zich, het is gemaakt van composiet, kleur is perfect. Het gebeurde zonder verdoving maar duurde wel 1.5 uur. Slijpen was wel hinderlijk gevoel. Er moet een heel klein laagje van je gezonde tanden afgeslepen worden.
di, 07/08/2003 - 12:09 Permalink
Sabrina

Hoi

Helaas kunnen ze me kies niet gebruiken deze is te ver afgebroken. Hij moet eerst getrokken worden en de wond moet genezen zijn dan kunnen ze pas aan de brug beginnen.
Dus ik loop mischien wel een tijdje met een gat in me mond

Op 2003-07-08 12:09, schreef bange angela:
Ik heb vorige week ook een soort brug laten zetten tbv missende hoektand, zweeft ook als het waren tussen 2 andere tanden. Bevalt goed op zich, het is gemaakt van composiet, kleur is perfect. Het gebeurde zonder verdoving maar duurde wel 1.5 uur. Slijpen was wel hinderlijk gevoel. Er moet een heel klein laagje van je gezonde tanden afgeslepen worden.
di, 07/08/2003 - 22:38 Permalink