Ongeveer 3 jaar begon ik langzamerhand verkleuringen aan de randjes van mijn tanden en kiezen te krijgen. Het waren allemaal beginnende gaatjes. In januarie zijn er 8 gaatjes gevuld. Nu heb ik weer gaatjes ontdekt en zo blijft het maar door gaan. Ik vrees dat mijn hele gebit gevuld moet worden. Mijn gebit ziet er ook niet uit,want overal zitten die randjes. Ik durf ook nooit met mijn mond open te lachen. En heel mijn gebit doet gewoon pijn. Ik vind het allemaal heel erg, want ik had eigenlijk nooit wat aan mijn gebit, maar het is allemaal denk ik begonnen toen ik TMD(kaaksyndroom)kreeg. Sindsdien is alles langzamerhand achteruit gegaan, inclusief uiteindelijk mijn gebit. Ik denk zelf omdat ik altijd een droge mond heb door de tmd en de pijnstillers. Ik heb nl pas ergens gelezen dat je dan sneller gaatjes krijgt. Zou dat het kunnen zijn? Aangezien ik nooit wat had aan mijn gebit en nu ineens wel.
Wanneer je een droge mond hebt is het belangrijk om extra goed te poetsen, maar ook floss en/of tandenstokers te gebruiken!
Gaatjes op de overgang van de tand naar het tandvlees ontstaan soms ook weleens door een verkeerde poetstechniek. De borstelsharen moeten in dat gebied met een hoek van 45 graden richting het tandvlkees gezet worden, zie onze poetsanimatie.
Het uitbreiden van het aantal fluoridemomenten, zou ook kunnen helepen, bijvoorbeeld door s'middags met een fluoridemondspoeling te spoelen.
Met vriendelijke groet.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-07-06 14:39 ]