gebroken kies met vulling

Author:
Biancav1
Posted:
za, 07/05/2003 - 22:42
Een goedendag,

Enkele maanden geleden toen mijn tandarts mij adviseerde om met een klein borsteltje tussen mijn tanden schoon te maken ipv zo een platsic naaldje waar je een draadje door heen moet doen ( ik heb onder een brug element ), is er iets fouts gegaan.

Terwijl ik zat te eten, kreeg ik opeens een hele ernstige pijn, die doortrok naar mijn hoofd. Maar omdat ik het meer in mijn hoofd voelde aan de zijkant, dacht ik eerst Mijn god , ik krijg een hersenbloeding, maar voelde toen mijn tand, en die was pijnlijk.

Afijn, ik ben niet naar de tandarts gegaan, omdat ik niet voor ieder wisse wasje dus ook gaat, en er was niets te zien bij mijn kies. ( ik dacht ergens van , misschien een ontsteking ofzo, maar eigenwijs zoals ik was ben ik niet gegaan :wink: jaja , dom dom)

Nu een paar maanden later, bemerkte ik dat er een stukje kies eraf was gegaan aan de achterkant, want ik voelde mijn vulling. Ik had hierbij geen pijn, totaal niets.

Dus dacht ik, och ik moet over ander halve maand toch naar de tandarts dus ik wacht nog even.

Maar vandaag is er weer een stukje afgebroken, maar gelukkig geen pijn en moet ik dinsdag er naar toe.

Maar nu het volgende.

Omdat er enkele elementen bij mij ontbreken en daar ik niet alles hebt gewisseld als kind zijnde, bestaat mijn boven gebit deels uit melktanden, waar om heen een huls is geplakt, zodat ze wat groter lijken.

Nu naast mijn snijtand is ook al een melk tand namelijk mijn hoektand eruit gevallen,( deze zweefde ook altijd) en mijn tandarts adviseerde mij om een brug te laten zetten, maar dat kost nogal wat.

Nu is dus een kies kapot. Je moet het zo zien: hoektand eruit, een kies ,daarna kapotte kies, en de rest kiezen die er achter zitten, die zijn nog goed.

( tis een beetje een door elkaar gehusseld omdat er enkele elementen ontbraken )