Verschrikkelijke kiespijn

Author:
marloesB
Posted:
wo, 07/23/2003 - 10:18
Hallo,

Sinds vrijdag doet de hele linkerkant van mijn gebit pijn (onder en boven). Omdat het zondagnacht zo erg was dat ik er de hele nacht niet van geslapen heb, ben ik maandag naar een vervangende tandarts gegaan (eigen tandarts is helaas op vakantie). Deze tandarts kwam tot conclusie dat mijn tandvlees zich teruggetrokken had en dat mijn tandhalzen bloot liggen.(Mijn tandvlees is overigens niet ontstoken)Hij heeft me een tube Sensodyne meegegeven en zei dat het dan met een paar dagen over moest zijn. Nu is het woensdag en is de pijn nog steeds niet minder geworden. Zelfs onder paracetamol is de pijn soms niet te harden. En over een paar dagen ga ik op vakantie. Wie weet er iets tegen de pijn? Wat moet ik doen?

Marloes
Ad

Kan je de pijn beschrijven?

Stekende pijn, pijnscheuten? Zeurende pijn, wel of niet bij bijten? Reactie op warmte of kou? Voel je iets als je op de kauwvlakken klopt?
wo, 07/23/2003 - 16:01 Permalink
marloesB

Het is een zeurende pijn die constant aanwezig is met soms pijnscheuten er bovenop. Het is wel warmte en koud gevoelig, tenminste niet op het moment dat het tegen m'n tanden aan komt, maar vlak daarna komen er pijnscheuten. De pijn zit vandaag ook bij mijn kaakgewricht aan de linkerkant.

Omdat het alleen maar erger wordt, heb ik morgen weer een afspraak bij de tandarts. Hopelijk dat er wat aan de pijn gedaan kan worden, want zo zie ik mijn vakantie niet zitten.
wo, 07/23/2003 - 17:06 Permalink
marloesB

Update:

Kom net van de tandarts vandaan en die denkt nu toch dat het een beginnende ontsteking is en heeft me een antibioticumkuur meegevenen. Als een beginnende ontsteking al zo'n pijn doet, hoeveel pijn doet dan een echte ontsteking?

Zijn er mensen die ervaring hebben met kiespijn en antibiotica? Hoe snel slaat dat aan? Hoelang duurt het voordat de pijn minder wordt. Helpt het echt, of komt het naar verloop van tijd weer terug.

Ik merk toch dat ik door een lichte tandartsangst niet echt assertief ben bij de tandarts en van alles vergeten ben om te vragen. Scheelt natuurlijk ook dat het een vervangende tandarst was.
do, 07/24/2003 - 16:34 Permalink