Hallo
Ik heb sinds een tijdje enorm gevoelige kiezen, vooral aan de linkerkant van mijn gebit. Zo gevoelig dat ik niet kan eten met die helft. Ik twijfel of dit komt doordat een (witte) vulling kapot is (die ziet er ook erg rommelig uit, en het lijkt net of er een gaatje in zit), of dat dit komt door overmatig cola gebruik.
Ik heb mijn kiezen eens bekeken in de spiegel, en het viel mij op dat ze heel kort zijn. Ook zijn mijn kiezen "uitgehold", dus dat ik aan elke kies 2 vlijmscherpe randjes heb, en daartussen is het glazuur volgens mij helemaal weg en kijk ik tegen het binnenste van mijn kiezen aan. bij de kiezen die gevult zijn, steekt de vulling een stukje boven de kies uit, zo'n 0,5 tot 1mm.
Ik ben daardoor ook direct gestopt met cola drinken.
Ik wil graag weten of dit nog te behandelen is op de een of andere manier, want ik ben bang dat mijn kiezen onherstelbaar beschadigd zijn.
MVG, Pioneer.
[ Dit Bericht is bewerkt door: pioneer op 2003-07-20 22:18 ]
Ik heb sinds een tijdje enorm gevoelige kiezen, vooral aan de linkerkant van mijn gebit. Zo gevoelig dat ik niet kan eten met die helft. Ik twijfel of dit komt doordat een (witte) vulling kapot is (die ziet er ook erg rommelig uit, en het lijkt net of er een gaatje in zit), of dat dit komt door overmatig cola gebruik.
Ik heb mijn kiezen eens bekeken in de spiegel, en het viel mij op dat ze heel kort zijn. Ook zijn mijn kiezen "uitgehold", dus dat ik aan elke kies 2 vlijmscherpe randjes heb, en daartussen is het glazuur volgens mij helemaal weg en kijk ik tegen het binnenste van mijn kiezen aan. bij de kiezen die gevult zijn, steekt de vulling een stukje boven de kies uit, zo'n 0,5 tot 1mm.
Ik ben daardoor ook direct gestopt met cola drinken.
Ik wil graag weten of dit nog te behandelen is op de een of andere manier, want ik ben bang dat mijn kiezen onherstelbaar beschadigd zijn.
MVG, Pioneer.
[ Dit Bericht is bewerkt door: pioneer op 2003-07-20 22:18 ]
Voorkomen is beter dan genezen, zie daarom deze link: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=135&forum=4
Alhoewel erosie van je glazuur, gezien je verhaal best wel eens bij jou aanwezig zou kunnen zijn, is het verstandig om je gebit door een tandarts te laten beoordelen, zodat je een goede diagnose en mogelijk advies kan krijgen.
Met vriendelijke groet.
maar wat ik nog graag zou willen weten is of ik na zo'n behandeling gewoon mijn eigen kiezen kan houden of dat er zoiets als kronen opgeplaatst worden.
Meer informatie over kronen kunt u bij ´informatiefolders´ vinden bij de algemene informatie.
Met vriendelijke groet.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-07-30 00:32 ]