Vraagje over kiezen trekken

Author:
ibrilman
Posted:
zo, 08/03/2003 - 22:23
Ik heb een vraagje.
Zoals ik in een vorig bericht al schreef moet ik in de komende week een paar (gewone) kiezen laten trekken i.v.m. een onsteking bij een breuk in mijn kin die daardoor niet overgaat. De staat van mijn gebit (na 8 jaar niet durven) speelt erin mee dus deze week wordt dat onder algehele narcose gedaan. Misschien 1 tand die niet te behouden is, wat misschien zichtbaar is maar dat is niet eens zeker. De achterste kiezen bovenin in elk geval (die waren aan de achterkant al bijna verdwenen).
Vraagjes: heeft iemand wel eens zo'n operatie gehad? In de tijd zijn ook operatief mijn verstandskiezen verwijderd. Heb je van gewone kiezen minder last als van verstandskiezen (toen moesten ze in de kaak boren)? Hoe lang houd je last van pijn / nabloeden?
Er wordt een plaatje over de breuk geplaatst in mijn kin. geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen maar wel is duidelijk dat de breuk door de ontsteking niet overgaat.
Kun je daarna weer gewoon eten? (ik heb zes weken al gepureerd moeten eten vanwege de valpartij)
Graag z.s.m. antwoord, waarschijnlijk moet ik dinsdag al (in elk geval dinsdag, woensdag of donderrdag): mijn moeder weet de datum, ik wil het nog niet weten. Ik slik wel nu Oxazepam voor deze paar dagen en ik krijg iets van de anesthesist zodat ik in slaap ben voor ik naar de o.k. word gebracht. Ik was toen voor de verstandskiezen al helemaal in paniek, daar naartoe gebracht te worden, en van de narcose toegediend krijgen...
PLEASE HELP! Het is dat de Oxazepam tussendoor het lichaam rustig houdt voor een paar uur, als ik er 1 moet nemen en het werkt nog niet, zie ik het helemaal niet meer zitten.
Ingrid
terry

Hoi HOi,komt wel goed hoor,ik zelf heb 11 jaar geleden vier verstandkiesen laten weg halen die ook overdwars onder andere kiesen lag.ook via narcose heb ik dit laten doen.het duurde 25 minuutjes,en 5 uurtjes later mocht ik naar huis.en ik moet echt zegen ,geen last van pijn gehad totaal niet.
ik heb goede medicijnen gehad voor pijn en onstekingen,en een vloeibaar jodium voor te spoelen.
maar moet je wel zegen,dit is in gent belgie gedaan,en daar zijn ze goed met medicijnen.in nederland geven ze niet gauw onstekings middeln na een kies trekken.
en de rede is omdat dat slecht is.maar een gezond mens kan daar heel goed tegen voor een keertje.vraag hier ook naar als je dit gaat laten doen.je zal geen pijn hebben echt waar.ik was de zelfde dag nog frietjes met appelmoes aan het eten.en de dagen er naar zelfs nog geen pijn gehad geen beetje totaal niks.
vraag om goede medicijnen,en je zal geen napijn hebben.
ma, 08/04/2003 - 00:34 Permalink