na-pijn, wanneer gaat het over?

Author:
Freia
Posted:
ma, 08/04/2003 - 09:30
Beste mensen,

Weet iemand misschien meer?
Ik heb een apex laten uitvoeren. Na een week voelde ik mij nog even beroerd als daarvoor. Ben terug gegaan naar de kaakgirurg. Wond zag er goed uit, foto van de kies ook. Heb antibiotica gekregen om 'het rustiger te krijgen', zoals hij dat zei. Slik nu 4 dagen dat spul (hierna nog 3), maar voel nog steeds veel 'activiteit', o.a. stralingspijn en opgezette klieren.
Kan het zijn dat mijn lichaam reageert tegen het inmiddels dode element? Of is deze 'onrust' een gevolg van zo'n ingreep na een lange periode van ontsteking?
Moet ik gewoon geduld hebben, of me zorgen maken?
Groeten en bedankt voor eventuele reacties.
Bieah

Ook ik heb vandaag een Apex "gekregen".
Ik heb de meeste threads gelezen, en ik denk dat je er rekening mee moet houden dat de naweeen wel eens 2 weekjes kunnen duren.

Zo te voelen wordt er tijdens de resectie flink huisgehouden in je kaak, dus ik ben niet versteld als 't wel ff nodig heeft om te helen.

Vooralsnog gaat het met mij redelijk goed moe'k zeggen.
De verdoving begint op dit moment uit te werken en ik krijg weer mijn gevoel terug.

'k ben benieuwd, maar ik ga er vanuit dat ik nog wel een weekje of twee onder de pannen ben.

Guy

[/edit]
tis nu 4 dagen later. ook ik heb nog veel pijn alhoewel de zwelling aan het afnemen is.
Ik heb het meeste last van de plek waar gesneden is. Van mijn kies- (lees wortel) pijn ben ik helemaal af.
Wel is er één hechting los gegaan, maar zolang het niet bloedt hoor je mij niet klagen. Nog een paar daagjes en dan hoop ik van de wondpijn ook af te zijn en weer aan het werk te kunnen.

hoe ist bij jou afgelopen?

Guy
[edit]

[ Dit Bericht is bewerkt door: Bieah op 2003-08-12 13:44 ]
vr, 08/08/2003 - 19:28 Permalink
FASE MC

Ik heb afgelopen woensdag een apex resectie ondergaan. Heb niet echt veel pijn gehad. Wel gewoon elke dag een brufen genomen, ook omdat dat een ontsteking remt en wil gewoon geen pijn hebben. De kaak is nog steeds wel dik, maar begint nu wat te slinken. Af en toe ben ik wel nieuwsgierig hoe het gehecht is en soms als ik ff wil kijken gaat het af en toe nog een beetje bloeden. Verder vind ik dat mij hechtingen heel raar zitten en weet niet of dat normaal is. Rechtsonderin mijn kaak is mijn tandvlees gehecht en dat voelt nu redelijk glad aan, alleen lijkt het alsof er ook hechtingen om mijn kies heen "gelasso-od" zijn, ik voel twee loszittende draden aan de binnenkant van mijn kies zitten, wat wel vervelend is.
di, 08/12/2003 - 14:25 Permalink
Bieah

lol, die lasso heb ik ook gekregen.
Maar die is inmiddels losgelaten zodat ik de lange uiteindjes maar af heb geknipt :smile:
(10 minuten gelee)

De napijn wordt steeds minder en minder overigens, dus het gaat de goeie kant op :smile:

Guy
di, 08/12/2003 - 22:35 Permalink