Helse oorpijn na trekken verstandskies

Author:
sjoisie
Posted:
wo, 08/27/2003 - 16:25
Ik heb te vroeg gejuicht (zie andere berichten van mijn hand eerder deze week). Vorige week donderdag heb ik mijn verstandskies linksonder laten trekken. Dat ging eigenlijk heel goed en ook de eerste dagen nergens last van. Waarschijnlijk was ik heel erg verdoofd door alle pijnstillers of het komt nu pas opzetten maar sinds maandagmiddag heb ik echt verschrikkelijke oorpijn. En dan niet een klein beetje, maar eigenlijk niet meer te verdragen. Mijn hele gezicht doet er pijn van. Ik weet me geen raad. Heb de tandarts gebeld en die adviseerde me de huisarts te raadplegen maar vraag me af of dit zin heeft...

Bijkomend probleem is dat ik geen ibuprofen meer verdraag, heb die nu een tijdje geslikt (of in bruisvorm gedronken) voor die kiespijn en ik krijg er enorme maagdarmklachten van...

Wat raden jullie me aan? En is die oorpijn 'normaal'?

Joyce
ibrilman

Hoi,

als ik jou was zou ik toch bij de huisarts langsgaan. Sowieso voor andere pijnstillers.
En het KAN zijn, dat kan via een geloof ik 10-tal vragen vastgesteld worden, dat je last hebt van clusterhoofdpijn. Dat had ik vorig jaar (schijnt ook te maken te hebben met overgang naar het voor- of najaar dus dat zou kunnen) rond deze tijd. Echt vreselijke hoofdpijn (na erge stress) in heel korte aanvallen van soms zo'n 10 minuten wat ook uitstraalde naar de nek en het oor. Maar ook inderdaad haast niet uit te houden. En ik had toen ook dat mijn hele gezicht daar pijn van deed. Daarna zakte het weer, zo had ik een stuk of 8 aanvallen op een dag, en dan 's nachts 1 x.
Weet niet of je deze dingen ook herkent... maar als ik jou was zou ik in elk geval naar de huisarts gaan. Stel dat het zoiets zou zijn, dan zijn er heel goede medicijnen die de symptomen EN oorzaak bestrijden.
Groetjes van Ingrid

[ Dit Bericht is bewerkt door: ibrilman op 2003-08-27 20:05 ]
wo, 08/27/2003 - 20:04 Permalink
sjoisie

Bedankt Ingrid, denk dat ik morgen inderdaad maar even langs de huisarts ga. Denk niet aan clusterhoofdpijn maar je weet het maar nooit. Is bij mij toch al een hekel punt omdat ik ook al 6 jaar een whiplash heb...dus sowieso erg veel hoofdpijn...

[ Dit Bericht is bewerkt door: sjoisie op 2003-08-27 20:21 ]
wo, 08/27/2003 - 20:17 Permalink
dj

Ken je het verschijnsel tandenknarsen?

Het lijkt me in dit geval belangrijk om uit te zoeken of het dat is, dat zou denk ik heel goed kunnen.

[ Dit Bericht is bewerkt door: dj op 2003-08-30 19:24 ]
vr, 08/29/2003 - 07:01 Permalink
Ayreon

Sorrie voor het uit de sloot halen van oude koeien, maar voor mij is dit nieuw.
Ook ik heb een ongelovelijke pijn in mijn linker oor en langs de kaaklijn rondom het oor en slaap na het verwijderen van mijn 2 linker verstandkiezen. Linksonder was een heel karwei en is in vershillende stukken eruit geboord en getrokken. De eerste paar dagen had ik nauwelijks last van de "operatie" na 3 dagen wel een wat drukkend gevoel bij het oor en nu na 5 dagen, uitgerekend in het weekeinde knalt mijn hoofd uit elkaar.
Vanaf de 2e dag, zoals voorgeschreven spoel ik mijn mond regelmatig met zout water en gebruik ik de monoject na iedere maaltijd. Ik heb nauwelijks last van de wonden en merk zelf niets van een rare bijsmaak of geuren. De rufen die ik voorgeschreven heb gekregen helpt zo goed als niets tegen de oorpijn.

Uit de reeds eerder gegeven antwoorden lijkt er geen verband te zijn tussen de verstandskiezen extractie en de oorpijn. Hoewel ik niet uitsluit dat het zo is, kan ik mijzelf daar niet van overtuigen. Wel heb ik me van te voren erg zenuwachtig gemaakt en heb ook zeer zeker niet ontspannen op de tandartsenstoel gelegen.

Heeft iemand enige tips en/of vermoedens wat het kan zijn?
Ik ben u op voorhand al zeer dankbaar :wink:
za, 09/25/2004 - 11:33 Permalink
de digitale tandarts

Een ontsteking in je mond/kiespijn kan ook uitstralen waardoor oorpijn gevoeld wordt. Dus misschien is de oplossing simpeler..moeilijke genezing van extractiewond en daardoor uitstralende pijn in het oor.

Als de wond uiteindelijk genezen is dan zal ook je oorpijn moeten verdwijnen.
za, 09/25/2004 - 12:07 Permalink