Wortelrest verwijderen.

Author:
Angsthaasje
Posted:
ma, 09/01/2003 - 11:54
Vanmorgen ben ik voor controle naar mijn tandarts geweest. Ik heb rechtsboven een beetje last van een kies die onder een kroon van mijn brug zit. Hij maakte een foto en er blijkt een klein stuk wortel los te zitten.
Weet iemand hoe dat komt en wat de behandeling inhoudt? En wat er gebeurd als je dit laat zitten?
Ik ben heel panisch voor de verdoving. Een maand geleden zijn er 2 wortels en een verstandskies onder narcose verwijderd. Deze wortelrest wil de tandarts zelf verwijderen onder plaatselijke verdoving. Ik zit nu al te trillen. Ik heb een afspraak gemaakt op 6 oktober maar zit er hard over te denken om deze af te bellen.
de digitale tandarts

Niet afbellen!!!!

Een narcose is voor deze kleine ingreep een veel te zwaar middel.

Als j etoch heel gespannen bent, zou je mogelijk je tandarts kunnen vragen om een tabletje valium (of seresta). Hierdoor zal je rustiger kunenn zijn en de behandeling als minder eng ervaren. Hou wel rekening met het feit dat je dan niet zelf kunt autorijden.

Heel veel succes toegwenst.

ps de medicatie moet natuurlijk wel gebruikt kunnen worden in combinatie met mogelijk andere medicatie die je gebruitk en/of lichamelijke gesteldheid.

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-09-01 12:13 ]
ma, 09/01/2003 - 12:12 Permalink
Angsthaasje

Digitale tandarts,

Bedankt voor je reactie. Ik ga zeker de optie van valium voor de behandeling in overweging nemen. Ik zal proberen niet af te bellen. Gelukkig heb ik sinds een jaar een nieuwe tandarts in de praktijk die vrij rustig is en mij al een keer verdoofd heeft op een prettige manier. Toch blijft het moeilijk.

Wat mij nog niet duidelijk is, is wat de behandeling inhoudt en wat de nabezwaren zijn. Kun je me dat uitleggen? Bij de tandarts ben ik vanochtend helemaal dichtgeklapt en ik wilde zo snel mogelijk weg.

Groet
ma, 09/01/2003 - 13:50 Permalink