Wie heeft ervaring met hechtingen laten verwijderen?????

Author:
ibrilman
Posted:
zo, 08/31/2003 - 23:12
A.s. donderdag moet ik voor controle naar de kaakchirurg na mijn operatie. Doordat ze ook een paar kiezen hadden getrokken wat toch op den duur nodig was, zitten er oplosbare hechtingen in. Nu na bijna 4 weken zitten ze er nog en begin ik er iets hinder van te krijgen. Ik las dat er naar gevraagd wordt bij de controle en dat ze ook oplosbare hechtingen kunnen verwijderen.
Aan de ene kant zou het fijn zijn want ik weet niet hoe lang die dingen blijven zitten, vooral nou ik sommige hechtingen soms in het tandvlees voel of zo. Aan de andere kant ben ik zo bang voor wat voor handeling in mijn mond dan ook dat ik nu al haast huilbuien heb en er elke dag aan denk. (heb namelijk nog geen behandeling bij een angsttandarts gehad en ben nog steeds heel nerveus bij een controle met een spiegeltje.) Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, kun je er wat meer over vertellen? Doet het pijn? Duurt het lang? Is het eng of valt het toch mee?
Als het kan , s.v.p. voor donderdag a.s. reageren want dan moet ik daarheen.
Ingrid
de digitale tandarts

Hechtingen verwijderen is niet zo'n grote ingreep, gelukkig.

De arts tilt het hechtingje met zijn pincet wat op en knipt met een schaar het kleine draadje door waarna de hechting meegetrokken kan worden.

Kan me voorstellen dat het een vervelend gevoel is om die draadjes na al die weken nog in je mond te hebben.

Laat even weten hoe het afgelopen is.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Incisor op 2003-08-31 23:58 ]
zo, 08/31/2003 - 23:58 Permalink
terry

hoi als het oplosbare hechtingen zijn,dan zou ikgewoon nog effe wachten.
oplosbare hechtingen gaan van zelf los.
je kan ook zelf met een hele schoone pincet er uit halen voorzichtig.als je voelt dat ze nog vast zitten laten zitten gaat allemaal van zelf.maar na 4 weken zullen ze zeker na zelf een beetje te trekken er aan er uit gaan.het kan een beetje bloeden dan.maar geen paniek,dat is heel normaal.
ma, 09/01/2003 - 01:27 Permalink
ibrilman

Vraagje aan de digitale tandarts:
aangezien ik er zo tegenop zie (waarschijnlijk zenuwen voor 'niks'), ja echt ik ben nog een erge zenuwpees vooral omdat ik nog geen behandeling bij de angsttandarts heb gehad (ga waarschijnlijk voor a.s. donderdag een GESPREK aanvragen, dan heb ik ook weer goed nieuws voor de kaakchirurg!)... mijn gebruikelijke medicijnen gebruik ik nu ook omdat het echt al weer nodig is, omdat ik last krijg van angsten/angstgevoelens, dit is Alprazolam/Xanax heet het ook wel. Normaal neem ik een halve tablet en 2 uur voor de afspraak een hele, waarbij ik dan wel 'wat' rustiger ben maar ook wel een paniekaanval kan krijgen. Nu kreeg ik de dagen voor de operatie Oxazepam. Wat raadt u me aan? Ik ben erg bang voor een paniekaanval ALS ze die hechtingen verwijderen. En kan de kaakchirurg zijn werk dan nog wel goed doen! Misschien maak ik me zorgen om niks hoor, maar kan ik nu het beste mijn eigen medicijnen nemen, of toch een tabletje Oxazepam (eenmalig dus)? Normaal werkte dat na een uur al heel goed.

Wat raadt u me aan?
Ingrid
ma, 09/01/2003 - 13:45 Permalink
de digitale tandarts

Het zou te ver gaan om je te adviseren in medicijngebruik zonder dat je een patient van mij bent.

Oxazepam (seresta) is het medicijn wat ik weleens voorschrijf aan angstige patienten, zodat de angst voor de behandeling vermindert, maar de andere geneesmiddelen liggen buiten mijn vakgebied.

Overleg met de arts, die deze medicijnen voorgeschreven heeft, wat te doen.

Heel veel sterkte!

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-09-01 13:52 ]
ma, 09/01/2003 - 13:51 Permalink