vrijdag kiespijn gekregen. Een grote druk op een diepe vulling. Het leek alsof de vulling eruit wilde. Geen stekende pijnen en geen pijn bij warm/koud. Alleen grote drukpijn. Dagen erna werd de pijn geleidelijk steeds minder. Nu (maandagavond) voel ik nog wel de vulling als ik loop of op mijn hoofd sla. En de laatste paracetamol heb ik gisteravond genomen, wat voor mij een teken is dat de pijn minder is. Ik heb nu hoop dat het vanzelf weggaat.
Dezelfde klachten had ik vorig jaar juni ook met dezelfde kies. Toen wel naar de tandarts geweest. Hij twijfelde om met een wortelkanaalbehandeling te beginnen en hield het toen op napijn (5 mnd daarvoor gevuld). En besloot geen wkb op te starten.De pijn is daarna toen ook vanzelf weggegaan.
Komt het vaker voor dat een vulling in een kies zomaar ineens op begint te spelen en daarna de pijn weer vanzelf wegzakt? Wanneer moet je je ongerust gaan maken?
Dezelfde klachten had ik vorig jaar juni ook met dezelfde kies. Toen wel naar de tandarts geweest. Hij twijfelde om met een wortelkanaalbehandeling te beginnen en hield het toen op napijn (5 mnd daarvoor gevuld). En besloot geen wkb op te starten.De pijn is daarna toen ook vanzelf weggegaan.
Komt het vaker voor dat een vulling in een kies zomaar ineens op begint te spelen en daarna de pijn weer vanzelf wegzakt? Wanneer moet je je ongerust gaan maken?
Dat de pijn weer wegzakt is omdat er een soort oorlog aan de gang is in de wortelpunt: de ene keer winnen de bacterien en de andere keer wint je lichaam meer terein. ALs je afweer wat verzakt en de bacterien zetten de aanval opnieuw in, dan kan het weer opvlammen. Is je afweer goed, dan zakt de pijn weer weg.
Betekent dit dan ook dat de pijn die ik nu nog heb een soort napijn is van de aanval die vanzelf weggaat?
[ Dit Bericht is bewerkt door: arnie op 2003-09-02 14:46 ]