Beslagen tong na verwijderen verstandskies

Author:
Philip
Posted:
wo, 09/03/2003 - 00:09
Op 21 augustus heb ik een verstandskies operatief laten verwijderen door een stomatoloog. Als nabehandeling heb ik Dalacin C 300 mg (clindamycine) geslikt en de mond gespoeld met Perio Aid (chloorhexidine). Afgelopen donderdag werden de (oplosbare) hechtingen verwijderd door de tandarts omdat ik er teveel last (lees pijn) van had. Heb ook de ganse week lichte koorts gehad. Sinds gisteren heb ik echter een geelwitte beslagen pijnlijke en brandende tong alsook wat lichte keelpijn. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Lieneke

Of het zijn bijewerkingen van de perio-aid..maar lijkt mij niet; tong is dan meer zwart/bruin
Of je hebt een candida-infectie; een superinfectie door de antibiotica; doordat de bacterien uitgeschakelt worden, krijgt de schimmel de kans om te gaan groeien.

Dit moet je wel melden bij de tandarts. Misschien krijg je er dan iets voor.
wo, 09/03/2003 - 09:45 Permalink
Philip

De tandarts zegt dat ik mijn tong moet poetsen met de tandenborstel. Zou dit volstaan om de candida te doen verdwijnen of bestaan er nog andere middelen?
wo, 09/03/2003 - 12:36 Permalink
Lieneke

Als het niet helpt dan bestaat er nog een middel tegen de candida. Maar volgens mij mag de tandarts dit niet voorschrijven. Je moet dit door de dokter laten doen. Ik weet zo niet meer hoe het heet.
wo, 09/03/2003 - 18:29 Permalink