Met spoed hulp gevraagd!

Author:
belle
Posted:
vr, 09/05/2003 - 13:15
Na enkele malen contact met de tandarts deze week over pijn in linkerbovenkaak, ben ik er nu achter dat mijn verstandskies onstoken moet zijn, erg veel pijn aan kies etc.
Vanochtend voor de zoveelste keer gebeld over het feit dat die kies er echt uit moet, vertelde ze mij doodleuk dat er nu geen tijd voor is en vanmiddag zijn ze gesloten.
Maandag ben ik de eerste en ze gaf me nog het nummer van de spoedtandarts die mij kon vertellen dat zij geen kiezen trekken en dat mijn eigen tandarts daar tijd voor vrij had moeten maken; neem maar een paracetamolletje!

Waar kan ik nu nog terecht?
mo

Hoi

Zit met hetzelfde probleem.
Heb een wortelkanaal behandeling gehad 2wkn geleden,en nu is heel de boel ontstoken en verga ik van de pijn.
Mijn tandarts heeft ook geen tijd.
Ik mocht pas over drie weken komen want tot die tijd zat hij vol.
Na veel zeyren wil hij maandag effe kijken,maar over 3 weken gaat hij de behandeling afmaken.
Lekker,want de pijn is niet om uit te houden.
Heb een voorraadje ibuprofen gekocht,ik spoel met kamille thee,en ik ben nu aan het proberen om op een kryuidnagel te bijten.Schijnt te werken.
We'll see,vooralsnog niet.
Nou..we zitten in het zelfde schuitje...Stertke van het weekend,want inderdaad...weekendtandartsen mogen niet trekken.
vr, 09/05/2003 - 13:27 Permalink
chris30

Je hebt zelf de diagnose gesteld. Nu kan ik je wel het advies geven naar de eerste hulp van een ziekenhuis te gaan maar een diagnose door een tandarts lijkt me zeer wenselijk. Bel die weekendtandarts weer op want op basis van een zelfdiagnose een advies geven is vreemd. Vreemd verhaal.
vr, 09/05/2003 - 13:30 Permalink
belle

bedankt voor jullie reacties,
weet je wat het is; ook al ga je regelmatig naar de tandarts en meld je overdag, midden in de week, dat je klachten hebt. Je wordt gewoon afgescheept en uiteindelijk wordt de drempel steeds hoger om even de telefoon te pakken en te bellen.
vr, 09/05/2003 - 14:01 Permalink
mo

Ja..daar heb je gelijk in..
ik heb het idee dat mijn tandarts mijn pijn niet serieus neemt ofzo.
Maar wat die weekendtandartsen betreft.ze doen echt niet veel,ja,bij mij misschien de vulling uitboren ofzo,maar ik heb 4 kleine kids van 1,3,4 en 6 die kan ik moeilijk meenemen als ik panisch,want dat ben ik inmiddels wel geworden op die stoel lig.
En vandaag en gister had ik oppas gehad,maar toen mocht ik niet komen!!!
Kruidnagel helpt trouwens niet,iemand nog tips??
vr, 09/05/2003 - 14:13 Permalink
janny1970

Sinds wanneer mag een weekendtandarts geen kies of tand trekken, dit heb ik never nooit niet gehoord, bij ons wordt er gewoon getrokken als het nodig is ook in het weekend.
En op zich is er niks(behalve tandarts bezoek) wat helpt tegen kiespijn, zelfs pijnstillers werken maar zeer kort.
Als ik jullie was zou ik me dit weekend gewoon bij een tandarts melden, daar zijn ze voor, alhoewel ik wel vind dat jullie eigen tandarts er zo wel makkelijk vanaf komt voor spoed moet er altijd plek zijn.

Groetjes Janny
vr, 09/05/2003 - 16:35 Permalink
mo

Hier in rotterdam eo trekken ze echt geen kiezen ofzo.
Ze doen alleen het hoogst nodige.
Voor de rest moet je bij je eigen tandarts zijn.
Ben pas naar rdam verhuisd,en ik denk erover om mijn oude tandarts op te bellen ofzo.
De pijn wordt echt steeds erger,ben echt niet kleinzerig hoor,maar heel die kies/kaak is ontstoken.
Ik zie het,maar bovenal ik voel het.
Heb van de huisarts diclofenac gehad,misschien helpt dat n beetje.
En voor de rest,eigenlijk ga ik niet graag naar de tandarts,maar in deze situatie zou ik er een moord voor doen!!!
vr, 09/05/2003 - 17:38 Permalink
mo

Bye the way...
Heb net de weekendtandarts gebeld.
Ze konden niet garanderen dat ik behandeld werd,maar ik moest wel sowieso 100 euro meenemen,anders deden ze niks!!!
Heb geen 100 euro,dus das ook geen optie...
Wat nu???
Iemand nog advies,of is er misschien een aardige tandarts op het forum uit mijn rwegio die zegt dattie wilt helpen??(grapje0
vr, 09/05/2003 - 18:48 Permalink
belle

Welkom in rotterdam!
Ik woon hier dus ook en kan inderdaad echt nergens terecht dit weekend, dus dat wordt afzien. Balen is dat hoor als je blij bent dat je weekend voorbij is... om naar de tandarts te kunnen.
Ik zie er ook altijd wel tegenop om een kies te trekken, maar met zo'n pijn zal het een hele opluchting zijn.
Sterkte Mo, even "doorbijten" dan maar!
vr, 09/05/2003 - 19:08 Permalink
mo

van mij mag die tandarts die kies trekken,maar het enige wat hij gaat doen is natuurlijk die wortelkanaalbehandeling afmaken.
O nee,dat doettie de 23e hij gaat denk ik de vulling eruit halen en spoelen ofzo...
Zou bijna aan een kunstgebit gaan denken ,want na deze ervaring durf ik bijna niet meer,en het ergste is..de 23e moet hij ook nog een ander gaatje uitboren,ben als de dood op herhalingen van wat ik nu meemaak,want ik vertrouw m voor geen meter meer!!
Maargoed...Jij ook sterkte,en inderdaad,leve de tandarts uit rotterdam...not!!!
vr, 09/05/2003 - 19:17 Permalink
natascha31

Hoi Bo en |Belle,

Wat een toestand zeg! Even voor jullie informatie: een weekend tandarts mag WEL een kies trekken, maar zal dat niet snel doen als er ook een andere optie is, zoals een endo (wortelkanaalbeh.). Als het gaat om een verstandskies zal deze meestal getrokken worden als hij verder geen funktie heeft omdat een endo bij een kies zover achterin niet echt makkelijk is. Een weekendtandarts is VERPLICHT om je te helpen bij pijn. Hij kan een zenuwbehandling beginnen en dan moet je hem bij je eigen tandarts af laten maken. Het is trouwens wel normaal om nog ongeveer 2 weken napijn te hebben na een endo. Wat betreft de 100 euro, ik denk dat ze niet bedoeld hebben dat het zoveel zou gaan kosten, maar meestal (bij ons in de praktijk ook) is het gewenst om bij een weekenddienst meteen af te rekenen. Je krijgt dan een rekening mee om naar je verzekering te sturen. Zo is er minder administratie voor de tandarts en zijn assistente. Wat ik ook erg vreemd vind is dat je eigen tandarts je niet langs laat komen als je pijn hebt. Het is niet echt netjes om je met pijn een paar dagen te laten lopen. Groetjes, Natascha
ma, 09/08/2003 - 12:09 Permalink
mo

Hallo.

Heb heel het weekend pijn gehad,dat wil je niet weten,en na veel gezeur mocht ik dan vandaag even naar mijn tandarts.
Hij heeft het opengemaakt en schoongemaakt.
Was ontstoken.
Volgende week wordt het afgemaakt,maar nu komt het mooiste...
Mijn tandarts zei doodleuk dat die infectie kwam omdat ik te lang gewacht had met terugkomen...
Terwijl ik niet eerder terug mocht komen.
Heb hem even goed de waarheid gezegd,hij mag deze kies nog afmaken zeg maar,maar dan ga ik op zoek naar een andere betrouwbare tandarts.
Belle,hoe is het met jou afgelopen?
ma, 09/08/2003 - 15:14 Permalink