hele dikke wang na trekken verstandskies

Author:
daan33
Posted:
zo, 06/29/2003 - 15:44
Vrijdag heb ik mijn onderlinker verstandskies laten trekken, thuis gekomen heb ik gebukt om iets op te pakken en bam daar zwol meteen mijn wang op naar mega dik, als ik in mijn wang kijk zover het gaat is die helemaal pimpelpaars en blauw, nu zondag is mijn wang nog steeds heel dik, slikken gaat moeilijk, zelfs bij mijn klieren is het dik (keel dan), met pijnstillers (600 brufen bruis)is de pijn redelijk uit te houden, tandenpoetsen gaat net aan, heb geen mondspoelmiddel gekregen zeiden dat het niet nodig was....mijn vraag is...hoe lang zal ik met die mega wang lopen en is het normaal zo dik ??....groeten daan
de digitale tandarts

Gezien ook het feit dat het in je keel wat dik is, zou het verstandig kunnen zijn om morgen de behandelend arts te raadplegen.

Over het algemeen verdwijnt de zwelling na enige dagen tot een week vanzelf en zijn geen verdere aanvullende maatregelen als o.a. een antibioticum noodzakelijk.

Maar neem het zekere voor het onzekere en bel de tandarts/kaakchirurg morgen even.

sterkte.

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-06-29 16:53 ]
zo, 06/29/2003 - 16:52 Permalink
daan33

maandag de kaakchirurg gebeld, moest meteen komen, schijnt dat er een bloedvat geknapt is in mijn mond, verklaard de mega bloeduitstorting en gele wang/keel, kaakchirurg heeft de wond schoon gemaakt en een mondspoelmiddel meegeven (waterstofperoxide), zit nog steeds aan 3 pijnstillers op een dag en de pijn wordt niet minder....is dit normaal of had dit toch wel wat beter moeten wezen, wie heeft toevallig soort gelijke problemen gehad, het komt inmiddels mijn neus uit....en over 2 weken gaan wij op vakantie.....en wil er dan dan wel een beetje vanaf zijn...van de pijn dan.....en kan het kwaad als je al 5 dagen 3 keer per dag brufen 600 slikt.....begin een beetje radeloos te worden.....gr. daan
wo, 07/02/2003 - 19:10 Permalink
daan33

ps: blijf ook last hebben van denk ik de linker klier met slikken en pijn in linker oor....zal dat door dat bloedvat komen ??....de verdikking van de wang wordt minder .......
wo, 07/02/2003 - 19:12 Permalink
daan33

nog een ps.....er blijft trouwens bruin bij mijn speeksel zitten en als ik naar de wond kijk zover mogenlijk...krijg een beetje mijn mond open zie je het op mijn achterste kiezen liggen....op nieuw en opnieuw....volgends mij is dat bloed....ook bij deze....is dit normaal....een radeloze daan.....die maar weer een pijnstiller gaat nemen....:sad:
wo, 07/02/2003 - 19:42 Permalink
terry

Hoi beste Daan.
Toch is het nog wat vroeg,het is nog maar van 29 juni geleden zie ik.een dikke flinke week zou je dus pijn kunnen hebben er van,ook dat speeksel wat wat bruin is is vrij normaal,maak je daar niet ongerust om.Zoals je zegt de kaakmeneer heeft het schoon gemaakt die wond,dus daarmee vast dat het ook weer wat kan bloeden.
Je gaat over twee weken op vakantie,kijk het nog een week effe aan,en veranderd hhet niet,ga dan effe terug naar je tandarts.
Sterkte ermee,denk dat het wel goed komt.

[ Dit Bericht is bewerkt door: terry op 2003-07-02 20:20 ]
wo, 07/02/2003 - 20:20 Permalink
de digitale tandarts

Maar goed dat je maandag teruggegaan bent!!!

Je hebt wel pech hoor, dit komt zelden voor. :sad:

Zolang je geen echte nabloeding hebt is het goed mogelijk dat er af en toe nog wat stolseltjes uit de wond komen. Probeer de wond goed schoon te houden met de materialen die de kaakchirurg gegeven heeft en te voorkomen dat er voedselresten in achterblijven.

Heel veel sterkte !!!
wo, 07/02/2003 - 21:43 Permalink
daan33

na een week van helse pijnen gaat het wat beter met me, nog bedankt voor de tips , het stelde me wel gerust en nu na een dikke week kan ik eindelijk zonder pijnstiller, wel de klachten van de bovenkaak komen terug maar heb geen zin om die nu al te verhelpen...dmv het trekken van een andere kies....na de vakantie maar....tich wel handig zo'n bestaan van een tandartsforum, dan heb je tenminste niet het gevoel dat je er alleen voor staat !!!!!
ma, 07/07/2003 - 12:37 Permalink
daan33

na al die shit, gaat het beter, maar de pijn waarvoor ik eigenlijk heen ging links boven zit er nog steeds, heb dus een wortelpunt behandeling gehad, verstandskies laten trekken en ben doordat ik nog steeds last had weer naar de kaakchirurg geweest, ziet hij nog wat bij de achterste kies zitten aan de wortel, vorige keer dacht ik dus dat hij aan de een na laaste kies had gewerkt, schijnt dat het wel aan de achterste was, toen aan de buitenkant behandeld, nu wil bij via mijn geheemelte omdat hij er anders niet bij kan ???!!!...iemand daar ervaring mee....dit wordt de derde behandeling in een korte tijd en heb mijn buik er aardig van vol, zeker na de laatste keer met dat bloedvat, snap er inmiddels niets meer van, woensdag moet ik weer heen....bespreken wat er gaat gebeuren...zal het geen optie zijn de kies eruit te laten trekken ??aangezien de zeurende pijn blijft..inmiddels nu een jaar ??.....want als de wortelpunt behandeling niet helpt gaan ze nog een wortelkanaalbehandeling doen in de kies ervoor....bah bah bah....iemand enig idee wat het kan zijn....tandarts weet het zelf bijna ook niet meer.....groetjes daan...
za, 09/06/2003 - 21:58 Permalink