Ik heb vandaag 3 verdovingen gehad(met adrenaline) en na de 2e spuit ging mijn hart als een idioot te keer, ik werd wit en duizelig.
het is nu al 8 uur geleden en ik voel het nog links in mijn lichaam en mijn linkerarm.
heeft iemand hier ervaring mee? ik zou dit dan graag willen weten, ik moet volgende week namelijk weer naar de tandarts.
[ Dit Bericht is bewerkt door: alex1307 op 2003-03-03 23:44 ]
het is nu al 8 uur geleden en ik voel het nog links in mijn lichaam en mijn linkerarm.
heeft iemand hier ervaring mee? ik zou dit dan graag willen weten, ik moet volgende week namelijk weer naar de tandarts.
[ Dit Bericht is bewerkt door: alex1307 op 2003-03-03 23:44 ]
grtzz terry
Of je bent allergisch voor een bestanddeel in de vloeistof - op het oog niet waarschijnlijk als je al vaker verdoving hebt gehad zonder effecten;
Of er is per ongeluk in een bloedvat gespoten waardoor het middel (en dan niet alleen de adrenaline maar ook de lidocaine etc) in de bloedbaan kwam. Bij goede techniek (voor het injecteren aspireren) hoort dit niet voor te komen!
Bij grotere doseringen of mensen met een mindere lichaamsomvang is het in de bloedbaan injecteren niet ongevaarlijk.
Gr. Ad.
Onder andere de verdovende stof (bijv. lidocaine) en vaak ook een bloedvatvernauwend middel.
Het bloedvatvernauwend middel zorgt ervoor dat het verdovingsmiddel minder snel wordt afgevoerd en dus voldoende lang werkzaam is.
Adrenaline (epinefine) is een veel gebruikte toevoeging. Het is een lichaamseigen stof zodat een allegische reactie onwaarschijnlijk is en het het bloedvatvernauwende effect is zeer goed.
In combinatie met sommige ziektebeelden (o.a. verhoogde schildklierfunctie) of sommige medicijnen (o.a. mao- heropname remmers, tricyclische antidepressiva) kan het effect van de adrenaline ongewenst verterkt worden. Dit is echter zeer zeldzaam en er zijn ook onderzoeken die laten zien dat de hoeveelheid adrenaline die een persoon aanmaakt vanwege de stress van het bij de tandarts zijn, vele malen groter is dan de hoeveelheid die in de verdovingsvloeistof zit.
Bij het verdoven kan soms (onbewust) de vloeistof in een bloedvat gespoten worden waardoor tijdelijk de effecten die u beschrijft zouden kunnen optreden.
Vertel uw tandarts dat u dit heeft meegemaakt zodat er extra opgelet kan worden dat u dit niet nog een keer meemaakt.
Met vriendelijke groet.
zie ook deze vraag:
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=98&forum=8
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-03-04 21:24 ]
Ik weet niet hoe oud je bent,tevens ben ik geen arts, maar misschien zou het raadzaam zijn om ook je hart na te laten kijken
Ik had hetzelfde mijn hart sloeg op hol en ging als een razende tekeer na het krijgen van een verdoving en ik dacht dat 't normaal was omdat ik dat altijd had na een verdoving.
Ik heb me laten nakijken in het ziekenhuis onderzoek heeft uitgewezen dat ik een hartpatient ben..
Dit hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden maar misschien is het raadzaam om je op wat voor manier dan ook na te laten kijken
Bij mij bleek dat er iets niet in orde was
groeten
gonzo:)
Ik ben 19 jaar, en ik heb nooit eerder last gehad van mijn hart. Maar ik kan dit inderdaad laten onderzoeken. Ik heb woensdag weer 4 verdovingen gehad en bij deze vloeistof had ik geen last, hier zat minder adrenaline in volgens de tandarts. Ik had nu ook het gevoel dat ik een dikke wang had en dat was bij die andere verdoving niet zo!
Ik had nooit problemen met verdovingen, maar nu ik een andere tandarts heb werd ik tijdens het langzaam inspuiten van de verdoving heel erg naar. Ik werd eerst raar in mijn maag, daarna ging mijn hart als een razende tekeer en ik ging ook de geluiden van ver horen. Na enkele minuten werd alles weer rustig. Toen ze nog een tweede keer ging verdoven gebeurde weer exact hetzelfde.
Ik heb ook last van allergieen en voeselintoleranties en dat geeft ook maagklachten. De volgende dag was ik er nog van slag van, meestal ben ik dan bibberig.
Volgens mij heeft dit echt met allergieen te maken en niets met spanning.
Gr. Mieke