Ik heb 4 vullingen laten plaatsen ( tja, wat zal ik zeggen ). In vulling was moest een "diepe" gat vullen volgens de tandarts. Omdat ik tandvlees ontsteking had, dacht ik dat dat de oorzaak was van de pijn tijdens het kauwen.
Nu na 3 weken, is mijn tandvlees ontsteking weg, maar ja, nog steeds kan ik niet kauwen op mijn kies die "diep" gevuld is. ( voor de handeling had ik totaal geen last van mijn kies ).
Als ik met een voorwerp druk tegen mijn kies, voel ik niks. Maar als ik ga kauwen op iets, dan beginnen de problemen. Waar slaat dit op??? Ik las in het forum dat het vaker voorkomt, maar ja, ik vind het wel vreemd.
Ik heb een vraagje. Val ik in de categorie van een wortelkanaalbehandeling??? ( ik ben niet van plan om een wkb te doen ). Zijn er andere alternatieven, mocht ik in de categorie vallen van een wortelkanaalbehandeling?
Nu na 3 weken, is mijn tandvlees ontsteking weg, maar ja, nog steeds kan ik niet kauwen op mijn kies die "diep" gevuld is. ( voor de handeling had ik totaal geen last van mijn kies ).
Als ik met een voorwerp druk tegen mijn kies, voel ik niks. Maar als ik ga kauwen op iets, dan beginnen de problemen. Waar slaat dit op??? Ik las in het forum dat het vaker voorkomt, maar ja, ik vind het wel vreemd.
Ik heb een vraagje. Val ik in de categorie van een wortelkanaalbehandeling??? ( ik ben niet van plan om een wkb te doen ). Zijn er andere alternatieven, mocht ik in de categorie vallen van een wortelkanaalbehandeling?
Een alternatief is een extractie, maar dat is geen goed alternatie! Het is meestal beter om een kies te behouden, tenzij hij geen functie heeft, zoals een verstandskies waar geen kies tegenover ligt. Het kan zijn dat de vulling in de kies iets te hoog is maar aangezien het om een diepe caviteit ging, kan het ook zijn dat je kies in het begin wat gevoelig is. Als laatste optie kan er een ontsteking aanwezig zijn. Dit kan de tandarts zien dmv een foto. Als de pijn nog lang aanhoud, maak dan een afspraak bij je tandarts. Waarom wil je trouwens geen zenuwbehandeling laten doen als dat nodig zou zijn? Gr. Natascha