Hallo allemaal,
Ik heb een ontstoken zenuw onder mijn kies rechtsonder(achterste) hoe ik dat weet ? nou ik heb het eens eerder gehad met een andere kies, gevolg van 5 jaar niet naar de tandarts gaan :sad: ben er gewoon als de dood voor... bovendien is er hier in Amersfoort geen tandarts te krijgen !! Mijn vraag : gaat de ontsteking vanzelf weg ? ik heb het nu voor de 4e dag al en slik gewoon wat 400mg ibuprofen, wat prima helpt tegen de pijn. ik weet van de vorige keer nog da het openboren van de kies een enorme opluchting gaf, maar ik durf nu niet naar de weekendtandarts te gaan vanwege de slechte staat van mn gebit... ik had eens gelezen dat als ik nog een paar dagen geduld heb de zenuw dood is en ontstekning afzwakt en weggaat, maar uiteindelijk erg slecht is voor de wortel van de betreffende kies, klopt dat?? en dan wil in op dit moment voornamelijk ff weten of die pijn/onsteking vanzelf weggaat, dan onderneem ik daarna wel actie om toch maar eens een tandarts te vinden die zo gek is om mn gebit te saneren.... thanxx !!
Grtn Arjen
Ik heb een ontstoken zenuw onder mijn kies rechtsonder(achterste) hoe ik dat weet ? nou ik heb het eens eerder gehad met een andere kies, gevolg van 5 jaar niet naar de tandarts gaan :sad: ben er gewoon als de dood voor... bovendien is er hier in Amersfoort geen tandarts te krijgen !! Mijn vraag : gaat de ontsteking vanzelf weg ? ik heb het nu voor de 4e dag al en slik gewoon wat 400mg ibuprofen, wat prima helpt tegen de pijn. ik weet van de vorige keer nog da het openboren van de kies een enorme opluchting gaf, maar ik durf nu niet naar de weekendtandarts te gaan vanwege de slechte staat van mn gebit... ik had eens gelezen dat als ik nog een paar dagen geduld heb de zenuw dood is en ontstekning afzwakt en weggaat, maar uiteindelijk erg slecht is voor de wortel van de betreffende kies, klopt dat?? en dan wil in op dit moment voornamelijk ff weten of die pijn/onsteking vanzelf weggaat, dan onderneem ik daarna wel actie om toch maar eens een tandarts te vinden die zo gek is om mn gebit te saneren.... thanxx !!
Grtn Arjen
Of een noodtandarts die die ontsteking schoonmaakt???
De onstekking is wel weg,maar de onstekking resten die overblijven,zitten noch steeds in je kies wortel,dat gaat dus weer onsteken naar een tijd.
en neem maar van mij aan dat doet nog veel pijner dan een kies met zenuw er in nog.
je kaakbot en wortelpunt kunnen hier erg zeer van gaan doen.
Ga toch naar die weekendtandarts !
Die interesseert het echt geen barst dat je een tijd niet naar de tandarts bent geweest, hij wil je alleen maar helpen.
Echt, zelf in dezelfde situatie geweest maar toch gegaan, nooit spijt van gehad.
Die weekendtandarts had er alle begrip voor en heeft echt zijn best gedaan, en het heeft geholpen ook. Door hem ben ik toch weer naar de reguliere tandarts vertrokken......
Bacteriën gaan dood wanneer ze in aanraking komen met AntiBiotica maar de AntiBiotica kan helaas niet in de wortel zelf komen waardoor daar altijd bacteriën zullen achterblijven. Deze kunnen dan weer voor een nieuwe ontsteking aan de wortelpunt zorgen.
De enige blijvende oplossing is dus het wortelkanaal te laten schoonmaken (wortelkanaalbehandeling).
Suc6
Gr. Maurice
P.S. Over AntiBiotica wordt tegenwoordig heel gemakkelijk gedacht maar het blijft zeer schadelijk voor vele bacteriën; ook bacteriën die je nodig hebt om gezond te blijven kunnen ten gronde gaan.