Ik heb heel erge pijn in mijn bovenkaak, lijkt na mijn laatste kies te komen. Lijkt erop of er een bloedpropje zit. Ontsteking of doorkomen van verstandkies?
Als ik ook voel aan de buitenkant tegen mijn kaak voel ik een bultje dat verschuift als ik er tegenaan druk. Wat is dat? Heb geen tandarts in de buurt, alleen buitenland. Wat moet ik doen, svp reactie!!!
Als ik ook voel aan de buitenkant tegen mijn kaak voel ik een bultje dat verschuift als ik er tegenaan druk. Wat is dat? Heb geen tandarts in de buurt, alleen buitenland. Wat moet ik doen, svp reactie!!!
Het bultje dat u voelt is waarschijlijk de uitgang van een afvoerbuisje (noemt men ook wel een fistel) waardoor het onstekingsvocht een weg naar buiten heeft gevonden.
Wanneer een tandarts iets wat op een röntgenfoto zichtbaar is in deze afvoegang steekt kan hij achterhalen waar de ontsteking zit (waar het buisje dus naar toe gaat).
Zonder het gezien te hebben zou het dus best weleens een wortelpunt onsteking kunnen zijn. Hiervoor dient u een tandarts te zoeken welke een wortelkanaalbehandeling kan uitvoeren bij de kies die deze ontsetking veroorzaakt.
Suc6
Gr. Maurice