Hoi, ik heb afgelopen nacht weer eens wakker gelegen van de pijn. Ik barst namelijk alweer een paar dagen van de kiespijn. Ik hoop dat de pijn vanzelf weggaat want ik ben als de dood om naar de tandarts te gaan en ik ben dus ook al heel lang niet geweest. Mijn gebit is een groot slagveld, maar ik durf gewoon echt niet. ik had me nog wel zo voorgenomen om in mijn vakantie een tandarts te zoeken, want die heb ik niet eens meer, maar het lukt me gewoon niet.
Nu maar hopen dat het vannacht beter zal gaan, hebben jullie nog tips om de pijn te verminderen, of kan iemand me moed inpraten om toch maar die afspraak te maken.
Nu maar hopen dat het vannacht beter zal gaan, hebben jullie nog tips om de pijn te verminderen, of kan iemand me moed inpraten om toch maar die afspraak te maken.
ik kan je niet zoveel moed inpraten want ik ben zelf ook totaal geen held.
Wat ik weleens doe als ik mijn tanden voel met Listerine spoelen. Ja het slaat inderdaad nergens op en het is misschien ook alleen maar psychisch, maar zodra ik dat gedaan heb voel ik de pijn minder omdat ik het idee heb dat ik ze dan schoon heb gespoeld.Je hebt hier denk ik niet zoveel aan, maar bij mij helpt het en alle beetjes helpen.
groetjes, Kaatje.
Bij de apotheek is eugenol olie (kruidnagel olie) vergrijgbaar. Wanneer u dit op een gaasje doet en dit gaasje op de pijnlijke plaats legt kan dit misschien enige verlichting geven.
Ik wens u het beste toe (misschien eens een angsttandarts bezoeken?).
Suc6
Gr. Maurice
Ik weet dat het bijna een onmogelijke opgave voor je is, maar je zou een tandarts kunnen bellen en uitleggen hoe bang je bent en dat het bellen al een hele stap voor je is. Je hebt de eerste stap dan al gezet, dus trots op jezelf kan je dan in elk geval al zijn!! Vraag of je een afspraak mag maken maar dat er dan alleen gekeken wordt. Daarna kan je dan zelf beslissen of je een vervolg afspraak maakt. Bedenk ook dat pijn ook niet prettig is. Haal een paar keer diep adem en zet de stap om te bellen. Je kunt het vast! Bij ons in de praktijk belde een tijdje geleden ook een mevrouw om een afspraak te maken voor haar kinderen. Ik vroeg haar wanneer ze zelf kwam maar ze zei dat ze dat echt niet wilde omdat ze zo bang was. Ze zat te huilen aan de telefoon. Ik heb haar toch zover gekregen dat ze langs is gekomen. Heb haar beloofd dat we alleen gingen kijken. Huilend zat ze in de wachtkamer, maar ze heeft het gedaan! Trots als een pauw verliet ze onze praktijk. Ze komt nog steeds niet met plezier naar ons toe, maar ze komt wel! Ik wens je heel veel succes en moed. Groetjes, Natascha. Ik hoor graag nog van je!
probeer te bellen naar een tandarts en leg het allemaal uit. want met kiespijn rondlopen is helemaal niet leuk. succes ermee. en laat even weten wat je gedaan hebt.
Succes er mee