Steeds meer pijn na wortelkanaal behandeling

Author:
bart
Posted:
do, 09/18/2003 - 07:17
Ik heb afgelopen dinsdag een wortelkanaal behandeling gehad in mijn kies.
Deze is gevuld met een noodvulling omdat er weinig tijd was om de behandeling in zijn geheel af te maken.
Nadat de verdoving is uitgewerkt komt er steeds meer pijn. Deze blijft toenemen. Ondanks het gebruik van 3 dd 600 mg ibuprofene.
Daarnaast heb ik ook wat koorts ontwikkeld 38.3.
Ik begrijp dat pijn na behandeling van een wortelkanaal behandeling normaal is. Maar ik twijfel of ik zo nog wel moet doorlopen of toch niet even de tandarts in te schakelen. Alvast bedankt
Bart
crucio

Hoi

Sorry, Het is vaak wel normaal dat er een napijn optreedt bij een wortelkanaalbehandeling. Maar in dit geval zou ik gewoon evend e tandarts opbellen misschien dat hij je ertussen kan schuiven of je aangeeft wat je eventueel kan doen ertegen. Hun kennen namelijk de situatie van je gebit. En of er iets is gebeurd of dat ze iets zijn tegen gekomen. Dus ik raad je aan bel gewoon de tandarts ff en leg hun het uit.
Heel veel sterkte ermee.

groetjes crucio
do, 09/18/2003 - 13:03 Permalink
Van Leeuwen

De dagen nadat een WKB gestart is neemt de pijn meestal toe. Dit is een heel normaal verschijnsel. Vaak duurt het een dag of 3 en daarna nemen de klachten weer af.

De pijn wordt vaakt veroorzaakt door bacteriën welke door het middel dat nu in de kies zit zullen moeten afsterven.

Aangezien het bijna weekend wordt (er zijn altijd wel weekendtandartsen) zou ik even wachten tot morgen en dan als de pijn niet minder is toch even contact opnemen met uw tandarts. Het is misschien mogelijk dat hij het kanaal nog een keertje extra schoon spoelt.

Suc6

Gr. Maurice
do, 09/18/2003 - 13:15 Permalink
bart

Bedankt voor de tips heb toch even contact opgenomen met de tandarts deze heeft het kanalen (is een kies) door gespoeld hopelijk neemt de pijn hiervan af.
do, 09/18/2003 - 17:31 Permalink
katapult

O....oke.....
ik moet zelf ook binnenkort, en de moed zit al in m'n schoenen en met dit soort berichten....is de moed binnenkort ver te zoeken.
Maar bedankt in ieder geval.

flower
vr, 09/19/2003 - 00:09 Permalink
natascha31

Hoi Flower,

Je moet je echt niet te druk maken. Het is nu eenmaal zo dat als je iemand vertelt dat je een wkb krijgt je altijd een super spannend verhaal te horen krijg. Dat vinden de meeste mensen nou eenmaal leuker om te vertlellen. De goede verhalen hoor je meestel niet. Hetzelfde met het trekken van verstandskiezen. Hoe enger hoe beter. Bij mij zijn ze een jaar of 10 geleden eruit gehaald. Nergens last van gehad, dus waarom zou ik mijn verhaal aan iemand vertellen? Alleen de enge verhalen zijn tenslotte "leuk" om op een verjaardag te vertellen! Mijn advies: probeer niet te veel naar iedereen te luisteren. Maak je niet te druk (als dat lukt!). Succes, gr. Natascha
vr, 09/19/2003 - 13:59 Permalink