tandsteen

Author:
WvdW
Posted:
do, 09/18/2003 - 14:47
Hoi,

Met de huidige bezuinigingsmaatregelen van ons kabinet, overweeg ik om voortaan 1 controle per jaar uit te laten voeren. Ik heb immers de laatste 2 jaar niks specifieks moeten ondergaan bij de tandarts en heb nergens last van.

Wat ik wel elke keer heb, is tandsteen. Dat "krabt" de tandarts dan simpelweg weg en klaar.

Kan ik dit vragen/simpelweg beslissen om 1 x per jaar te gaan (ben part. verzekerd) OF kan dit alleen op aanwijzing van de tandarts?! Volgens mij komt tandsteen bij meerdere mensen voor. M'n zus heeft het ook en gaat ook 1 keer per jaar voor controle. Dit heeft de tandarts destijds zelf "aangeboden".

Groeten.
WvdW

:smile: Kort maar krachtig antwoord.

En hoe zit het met de tandsteen?! Het zou immers zonde zijn als ik dan de eerst volgende keer rotte tanden heb door de tandsteen.

Alvast bedankt.
do, 09/18/2003 - 15:17 Permalink
Van Leeuwen

Tansteen wordt veroozaakt door het neerslaan van bepaalde kalkzouten in het speeksel. Het is eigenlijk net zoiets als kalkaanslag.

Tandsteen is ruw van structuur en er kunnen allerlei bacteriën aan blijven hangen wat dan weer slecht kan zijn voor het tandvlees.

Het niet laten verwijderen van tandsteen kan dus mede verantwoordelijk zijn voor tandvleesproblemen.

Gr. Maurice
do, 09/25/2003 - 13:19 Permalink