hier ben ik weer. het laat me maar niet los.
ik heb al uren zitten lezen wat iedereen schrijft.ik heb het idee dat ik de enigste ben met echt een heel slecht gebit. nou ja dat kun je het al niet meer noemen. alles is afgebrokkeld ingegroeid niets is meer goed wat in mijn mond zit. ik ben dan ook bang dat kerkrade mij helemaal niet kan helpen, dat ze mij doorsturen naar een ziekenhuis.
dat alles onder volledige narcose moet gebeuren staat voor mij al vast.
doen ze in kerkrade ook snijden of kleine of grote kaakchirurgische ingrepen, ik denk dat ik daar nml voor in aanmerking kom.
ik zou graag met iemand in contact komen die een onder en bovengebit heeft gekregen in een keer, en of diegene van te voren ook zo'n slecht gebit had of iemand die met dit zelfde probleem zit.
p.s. ben 19 jaar niet meer bij een tandarts geweest!!
ik heb al uren zitten lezen wat iedereen schrijft.ik heb het idee dat ik de enigste ben met echt een heel slecht gebit. nou ja dat kun je het al niet meer noemen. alles is afgebrokkeld ingegroeid niets is meer goed wat in mijn mond zit. ik ben dan ook bang dat kerkrade mij helemaal niet kan helpen, dat ze mij doorsturen naar een ziekenhuis.
dat alles onder volledige narcose moet gebeuren staat voor mij al vast.
doen ze in kerkrade ook snijden of kleine of grote kaakchirurgische ingrepen, ik denk dat ik daar nml voor in aanmerking kom.
ik zou graag met iemand in contact komen die een onder en bovengebit heeft gekregen in een keer, en of diegene van te voren ook zo'n slecht gebit had of iemand die met dit zelfde probleem zit.
p.s. ben 19 jaar niet meer bij een tandarts geweest!!
Nee je bent echt de enige niet met angst en een slecht gebit. Ik heb nog niet kunnen lezen op dit forum dat er luitjes waren die niet in Kerkrade geholpen konden worden, (en geloof me ik volg dit hier al een hele poos) Dus niet langer piekeren en bellen voor een intakegesprek dan weet je direct waar je aan toe bent, dus bellen!!! Veel sterkte.
Sundance
Je bent NIET de enige ! Dat moet je echt niet denken, hoor. Ikzelf ben al bijna 17 jaar niet meer geweest en zelfs mailen naar Kerkrade is (nog) een te grote stap........ Wat ik op dit forum heb gelezen over Kerkrade, helpen ze je daar waanzinnig goed ! Proberen te bellen, hoor (moet je horen wie 't zegt !!!).
Enne........sterkte
groetjes, Pisces
Ik haal uit tandarts.nl, ergens onder de (zeer interessante) nieuwberichten, uit een artikel over een interview met prof de Jongh van de ACTA:
" In extreme gevallen zien mensen dertig of veertig jaar geen tandarts, wat drastische gevolgen kan hebben. [..] En ze mijden contact met de buitenwereld, waardoor ze in een sociaal isolement raken. [..] Volgens De Jongh lopen er in Nederland 800.000 mensen rond die niet naar de tandarts durven.
Sommigen gaan helemaal nooit, anderen gaan alleen als de pijn te erg wordt. [..] Het begint vaak onschuldig, maar in een periode van jaren kan de angst uitgroeien tot een complete stoornis. De Jongh: "Recent hebben we ontdekt dat tandartsangst zich bij veel mensen gedraagt als een posttraumatische stress-stoornis, {..} Het zit heel diep.""
Doeg,
Re: wie oh wie kan dit beantwoorden