Hoi allemaal ,
na al jullie enthousiaste verhalen over Kerkrade had ik daar ook voor mezelf over nagedacht . ( zie ook mijn bericht van 16/9 )
Vanochtend heb ik gebeld voor een intake , en 8 okt. kan ik terecht .
Nu las ik dat alles behalve de narcose vergoed zou worden .
Maar om zeker te weten toch even mijn verzekering gebeld ( dsw ), daar hadden ze nog niet van Kerkrade gehoord .
Nu weet ik niet of het onder de " priveklinieken " valt ,en dus de prijzen hoger zijn of niet dan wanneer je het bij de gewone tandarts laat doen .
Mijn verzekering adviseerde mij dus om 8 okt. een begroting te laten maken en dit door hen te laten bekijken of ik het vergoed ga krijgen .
Zodat ik het wel zeker weet of ik het krijg .( ook al ben ik aanvul. verzekerd )
Hoe is dat bij jullie gegaan met de verzekering ? Is Kerkrade duurder dan een gewone tandarts ?
Moest je Kerkrade betalen ( voorschieten dus ), en toen wachten op terugbetaling van de verzekering ?
Wie o wie zou mij een antwoord willen geven ?
Ik ga verscrikkelijk balen als het niet door zou kunnen gaan .
:evil:
groetjes
Amber
na al jullie enthousiaste verhalen over Kerkrade had ik daar ook voor mezelf over nagedacht . ( zie ook mijn bericht van 16/9 )
Vanochtend heb ik gebeld voor een intake , en 8 okt. kan ik terecht .
Nu las ik dat alles behalve de narcose vergoed zou worden .
Maar om zeker te weten toch even mijn verzekering gebeld ( dsw ), daar hadden ze nog niet van Kerkrade gehoord .
Nu weet ik niet of het onder de " priveklinieken " valt ,en dus de prijzen hoger zijn of niet dan wanneer je het bij de gewone tandarts laat doen .
Mijn verzekering adviseerde mij dus om 8 okt. een begroting te laten maken en dit door hen te laten bekijken of ik het vergoed ga krijgen .
Zodat ik het wel zeker weet of ik het krijg .( ook al ben ik aanvul. verzekerd )
Hoe is dat bij jullie gegaan met de verzekering ? Is Kerkrade duurder dan een gewone tandarts ?
Moest je Kerkrade betalen ( voorschieten dus ), en toen wachten op terugbetaling van de verzekering ?
Wie o wie zou mij een antwoord willen geven ?
Ik ga verscrikkelijk balen als het niet door zou kunnen gaan .
:evil:
groetjes
Amber
het eerste consult moet je meteen cash (dus geen pin of creditkaart) betalen, van foto's kreeg ik een rekening thuis. ze maken sowieso een offerte van wat er moet gebeuren voor je verzekering. en ja helaas, meestal moet je eerst alles voorschieten en dan krijg je het terug van de verzekering, behalve de narcosekosten. die worden niet vergoed. het ligt er maar net aan hoelang ze met je bezig zijn. bij mij was dat 2 uur en ik moest 225 euro betalen voor de narcose.
succes 8 oktober. heb je gelezen dat patty1973 dan ook moet? hoelaat moet jij?
Toevallig ja...8 Oktober moet ik er ook naartoe hoe laat moet je daar zijn dan ?
Ik wordt om 09:20 verwacht !
Doorzetten hoor...moet ik nu ook....
Groetjes Patty
[ Dit Bericht is bewerkt door: Patty73 op 2003-09-22 21:01 ]
Ik heb de offerte gelijk aan mijn verzekering gestuurd. Aangezien ze met de zelfde code's werken als de andere tandartsen was het geen probleem, alleen moest ik (particulier) wel wat bij betalen en de narcose uiteraard.
Ik had het geld ook niet zo maar liggen en heb de rekening gelijk ingedient bij de verzekering en die heeft het op mijn rekening gestort. Ik heb er een begelijdend briefje bij gedaan dat ik het had voorgeschoten (was niet waar)en dat ik met spoed het geld nodig had.
Met twee weken had ik het op de rekening staan maar had inmiddels al wel de afspraak gemaakt omdat ik precies wist wat mijn eigen bijdrage zou zijn.
Ik weet natuurlijk niet hoe andere verzekeringsmaatschappijen hier op reageren maar mij is het gelukt.
Veel succes verder
ellis
Op de dag van behandeling gelijk betalen. Maar omdat ik er al een behoorlijk tijd mee bezig was,en eigenlijk alleen nog de moed moest verzamelen om een afspraak te maken,heb ik vantevoren iedere maand een bedrag opzij gezet wat echt alleen voor de tandarts was.
Moet de rekening nog declareren bij het ZF,maar ik ben aanvullend verzekerd dus ik neem aan dat er gewoon 75% word vergoed (zoals altijd). En alles wat ik van het ZF niet vergoed krijg word door de werkgever van m'n hubby voor 65% vergoed,dus waarschijnlijk ook de narcose (maar da's nog ff afwachten).
Veel suc6 alvast voor 8 oktober!
Groetjes Natascha :grin:
[ Dit Bericht is bewerkt door: ArrowGirl op 2003-09-23 13:30 ]
ik ben ook in kerkrade geweest in december bij mij is er een prothese geplaats en onder een halve brug maar ik heb geluk gehad ik heb de 1100.-euro vergoed gekregen incl. narcose via de agis.
maar mijn vriend is particulier verzekerd en te laag zonder dat we dat hadden nagekeken en die heeft alles zelf moeten betalen ong. 1000.- euro
dus kijk in ieder geval goed na wat voor verzekering je hebt
nou heel veel sterkte met je keuzes
groetjes
hoe heb jij het ervaren in Kerkrade ?
Was je lang niet meer bij de tandarts geweest en had je erg de zenuwen ? :eek:
Voor die prothese ; dan moet je zeker wel een keer extra komen om te happen etc ?
Wie doet bij jou nu de controle van je prothese en brug?
Nieuwsgierig , nieuwsgierig , nieuwsgierig !!!!!!!!
groetjes
Amber :wink:
nou om antwoord op je vraagjes te geven,
ik was ong.14 jaar niet bij de tandarts geweest door de gebruikelijke enge schooltandarts, jarenlang heb ik het geprobeerd om verborgen te houden tot ik er bijna overspannen van werd. toen heb ik het tegen mijn vriend verteld samen zijn we gaan zoeken op internet en uiteindelijk vond ik daar een site over kerkrade er ging een wereld voor mijn open. ik was niet de enige, het heeft ong. 4weken geduurd voor dat mijn vriend voor mij daar een afspraak mocht maken.
mijn intake gesprek was in oktober ik was ondertussen in een half jaar tijd 18 kilo afgevallen.
bij de intake gesprek was ik superzenuwachtig maar eigenlijk nergens voor nodig, zo aardig dat ze waren.
alles ging op het gemakkie foto's gemaakt verteld wat er moest gebeuren en toen met veronique mee die verteld je wat je wel en niet mag eten voor de narcose toen een afspraak gemaakt voor 13 dec. en dan maar wachten tot je weer mag(gelukkig eindelijk ging het gebeuren)
ik kan je vertellen het is echt een uitkomst als ik het eerder wist had het bij niet zover hoeven komen maar ja het is niet anders alhoewel ik ben ook gelukkig met mijn nieuwe tanden en de vraag van jou hoe gaat het nu verder daar moet ik over nadenken want eigenlijk moet ik een afspraak maken bij een gewone tandarts maar die stap is nog iets te groot.
wil je nog meer weten ik ik hoor het graag
want ik wil je alles vertellen om je te helpen.
groetjes
of hoe heeft dat gegaan
groetjes pippy
je hebt mijn verhaal hierboven gelezen nou en ik kan je vertellen ik had geen centje pijn, het was wel heel vreemd met van die groote tanden in mijn mond (het leek maar zo zei mijn moeder die met ons mee was )maar ik heb absoluut geen pijn gehad.
ik heb van te voren een iburfen in genomen.ik heb de bovenkant van mijn handen in gesmeerd met een zalfje want ik moet je zeggen ik ben ook ontzettend bang voor infussen en met dat zalfje heb ik echt waar niet de infuus gevoeld dus ik was zo onder zeil. ik werd naar een uurtje wakker wel een beetje huilerig en toen zijn we naar een andere kamer gegaan, ik heb daar een uur gezeten (want mijn man moest ook) en maar in de spiegel kijken,zo vreemd echt waar. de verdovingen begonnen in de auto uit te werken maar ik heb echt waar geen pijn gehad want ik had voor de zekerheid een paar doosjes iburfen ingekocht maar niet hoeven te gebruiken alleen met eten was het zeker de eerste 2 weken wel wat moelijker maar je raakt er gauw aan gewend
en nu weet ik niet beter.
maar nu moet ik de volgend stap zetten want ik moet nu een ander gebit nemen dit is een noodgebit zeg maar dus het wordt tijd dat ik eens een keer een afspraak maak .
nou groetjes en sterkte
en wat voor zalf heb je op je handen gesmeerd??
ik ben echt heel erg zenuwachtig. maar bij mij kan er (hoop ik) veel gerepareerd worden.
ik denk wel s afentoe van. pff zal ik afbellen. maar dan lijkt t dat ik een stemmetje in mn hoofd heb die dan zegt. zet nu door, t komt er toch een keer van.
het moet gewoon. je kunt niet eeuwig zo door blijven lopen.
dus beetje tegenstijdig
groetjes pippy
De zalf die gebruikt word om de huid te verdoven voor bv een infuus heet Emla zalf, je kunt deze ook in pleister krijgen die zijn makkelijker in gebruik, je kunt gewoon bij je huisarts om een recept vragen, en als je geluk hebt geeft hij het je.
Succes en groetjes Janny
[ Dit Bericht is bewerkt door: janny1970 op 2003-10-01 10:35 ]
kunnen ze dat recept ook in kerkrade uitschrijven?
denk namelijk niet dat mijn dokter dat doet.
en ik zeg t liever ook niet tegen mn dokter
want dan moeten ze weer alles weten waar en wwaarvoor. en ook die weet niets van mijn angst!
groetjes corina
ja je kan het recept ook krijgen bij de tandarts in kerkrade heb ik ook gehad.
bel nou niet af want ooit moet het toch dan kan je beter nou gaan dan ben je ervan af het is even doorbijten maar je moet echt gaan het lucht ontzettend op.
en je zal voor het volgend afspraak ok nog wel zenuwachtig zijn maar het is echt een opluchting als je gegaan bent
groetjes,
Op 2004-02-14 18:12, schreef Nel:
Wou jij beweren dat je 's avonds en de dagen erna geen pijn hebt gehad?? Kom op zeg. Er gebeuren wonderen in Kerkrade, maar die pijn komt echt wel hoor. Wat wil je? Alles trekken en geen wonden waar een gebit in wordt geramd?
Hallo Allemaal,
Ja hier wil ik wel even op reageren hoor Nel !
Ik wil dat niet beweren maar voor mezelf kan ik het bevestigen !
IK HEB GEEN CENTJE PIJN GEHAD !!!
Ik had voor die dag zelf oppas geregeld zodat ik bij thuiskomst meteen naar bed zou kunnen gaan voor een paar uur maar ehhhh... mijn zoon heb ik zelf opgehaald van school en is gewoon hier gebleven, zo goed voelde ik me....klinkt gek maar echt waar !!!
Tuurlijk is dit bij iedereen anders, en ik kan niet voor anderen praten maar ik heb er echt niets van gevoeld en de uren of dagen erna ook niet !
En ik heb maar 2 a 3 dagen pijnslikkers geslikt (en geen 2 weken zoals sommige mensen dat beweren) daarna heb ik afgebouwd en dat ging dus prima !
Zo zie je maar dat het bij iedereen anders uitpakt maar ik ben zo blij dat ik het heb laten doen.
Groetjes Patty
zou t zo weer doen.
Ik geloof wel dat je geen pijn hebt gehad.
Ik kan me voorstellen dat je zo blij bent dat je het eindelijk hebt gedaan dat je dan alleen nog maar trots en blij bent. Dat gevoel overheerst dan, en zo kan het de pijn onderdrukken denk ik...
Misschien is het net als na een bevalling. Men zegt dat je dan ook even je pijn vergeet door het wonder dat je in je handen hebt. Misschien werkt het niet bij iedereen zo, maar ik geloof erin!!
Bianca
ben ik niet helemaal met je eens hoor...
Bij een bevalling heb je eerst pijn gehad en DAARNA ben je die pijn zo weer vergeten dat is iets anders dan helemaal geen pijn hebben of voelen hoor !
IK zweer het echt dat ik totaal niets heb gevoeld daarna, dus ook niets om te vergetuh!
Twas net een droom en tuurlijk ben ik er nog steeds reuze blij mee want ik kan immers weer ALLES eten....en me met mijn lach weer OVERAL vertonen !
En dat is heel belangrijk zoals je weet !
Ik zal je ditvertellen :
Ik was afgelopen jaren al heel wat kilootjes aangekomen door stress van o.a. scheiding, daarna depressie, en ik kan je vertellen dat ik afgelopen zomer niet ver meer van zo'n depressie afzat dus werd tijd op stapen te ondernemen !
Oktober tog eindelijk stappen DURVEN nemen en mijnleven veranderde met de dag nadat ik behandeld ben !
Ben inmiddels al zo'n 12 kilootjes kwijt en ben op de helft !
Het moeilijkste komt nu nog maar ik kan het nu wel aan en toen niet !
Die tanden beheerste mijn hele leven !
Ik ging ermee naar bed en stond ermee op !
Maar ik benner van verlost nu en er gaat een wereld voor me open !
Zo dat wilde ik nog ff kwijt !
Hahahhaa
BIG SMILE FROM ME :grin: Patty