bruin plekje

Author:
Katerina
Posted:
vr, 10/03/2003 - 18:42
ik heb een bruin plekje op mijn tand, ben al een tijdje niet bij de tandarts geweest en moet de kosten denk ik zelf gaan betalen als ik wat aan mijn tanden heb, maar weet iemand wat er zou gaan gebeuren als ik naar de tandarts zou gaan (vanwege dat bruine plekje). Volgens mij wordt het plekje wel groter en wil dus niet dat die tand er uitgetrokken moet worden omdat ik al een tand mis aan de zijkant.
marjon71

hoi, ik kan je uit ervaring hiermee geruststellen. zowel ik als mijn man hebben dat ook gehad. ik heb het onder narcose laten maken in kerkrade (er werd nog meer gesleuteld aan mijn gebit, hoor) en mijn man heeft het gewoon bij de tandarts laten doen. het werd verdoofd met 1 prikje en dat prikje en de behandeling zijn hem 500% meegevallen. sterkte gewenst, hoor
vr, 10/03/2003 - 19:32 Permalink
de digitale tandarts

Een bruin plekje kan van alles zijn...aanslag, tandsteen, demineralisatie, stilstaande tandbederf (arrested caries), caries tot in het glazuur, caries tot in het tandbeen....

Wanneer glazuur door inwerking van zuren die bacterien (plak!) maken door suiker om te zetten, poreus wordt (demineraliseren) kunnen kleurstoffen de tand binnendringen en dus verkleuren.

Zoek een tandarts om je te laten controleren!
vr, 10/03/2003 - 21:00 Permalink
Katerina

ik weet zeker dat het geen tandsteen is. Maar het probleem is dat ik eigenlijk niet meer naar de tandarts durf. Heel stom eigenlijk want toen ik nog wel ging, was ik helemaal niet bang ofzo, maar nu wel. Ik denk dat het aan de tandarts ligt, maar sinds 1 oktober heb ik een nieuwe, maar ik moet dus nog wel een afspraak maken.
za, 10/04/2003 - 15:52 Permalink