hey 2 jaar geleden heb ik een groot stuk van mijn voorste tand verloren, de tandarts heeft de wortel er dan maar uit getrokken en er een implantaat in de plaats gezet maar al enkele maanden kleurt mijn tandvlees rond mijn " valse" tand blauw. Is dit normaal en kan er iets tegen gedaan worden met één of ander product of heeft de tandarts een verkeerde ingreep ingevoerd ?? alvast bedankt
Heb zelf ook al jaren blauwe plekken op m'n tandvlees.
Ben een maandje of 3 geleden bij de kaakchirurg geweest en die zei dat het 1 van deze 3 dingen kon zijn :
-iets aan m'n bijnier
-iets aan m'n schildklier
-of pigment (komt vaak voor bij mensen met een gekleurde huid)
Ik ben dus niet echt veel wijzer geworden van de kaakchirurg,maar aangezien m'n nicht hetzelfde probleem heeft hield ik het er maar op dat het pigmentvlekken waren (zou wel heel toevallig zijn als we allebei iets aan onze bijnier of schildklier zouden hebben).
Maar nu ik een maandje geleden al m'n boventanden heb laten trekken is m'n tandvlees dus helemaal blauw geworden.
En nu begin ik dus echt te twijfelen of het wel 1 van die 3 dingen is.
Maar sinds een paar dagen lijkt het erop dat de verkleuring minder aan het worden is (en misschien wel helemaal wegtrekt?¿!)
Begin nu dus te denken dat het gewoon met m'n tanden te maken heeft (gehad,want die heb ik dus inmiddels niet meer).
Heb de vlekken ook aan de onderkant maar daar zitten er maar 2 en die vallen nog mee in vergelijking met de bovenkant.
Maar als ik jou was zou ik het toch even in de gaten houden en het toch een keer aan je tandarts vragen of die weet wat het in jouw geval kan zijn.
Veel suc6 verder!
Groetjes Natascha
[ Dit Bericht is bewerkt door: ArrowGirl op 2003-10-13 09:48 ]
De opbouw die in het implantaat wordt geschroefd kan tegenwoordig in bepaalde gevallen van een keramisch materiaal gemaakt worden, waardoor deze doorschemering wordt voorkomen. Mocht echter het implantaat zelf doorschemeren dan is daar niet zomaar iets aan te doen. Soms kan een bindweefsel transplantaat uitkomst bieden om het tandvlees dikker en dus minder doorschijnend te maken.
Hoe storend deze verkleuring is, is mede afhankelijk van hoeveel tandvlees je laat zien bij bijv. praten en/of lachen. Mocht je veel tandvlees laten zien dan kan ik me voorstellen dat je het graag verholpen zou willen hebben. Overleg met je tandarts over de mogelijk om hier nog wat aan te doen en of het uberhaupt verstandig is om er nog wat aan te doen.
Met vriendelijke groet.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-10-13 11:45 ]