Vanmorgen heb ik een kies, (achterste deel van een brug)waar ik al een zenuwbehandeling bij heb gehad plus een wortelpuntbehandeling, laten trekken vanwege een ontsteking aan de wortel. Niet meer te redden volgens mijn tandarts. Na drie dagen pijn en een berg ibuprofen moest het gebeuren. Echter na vier (!) verdovingen voelde het trekken van die kies aan alsof alle verdoving ontbrak. Een hel dus....ik heb het uit gegild. Zijn er meer mensen bij wie de verdoving niet werkt als er een ontsteking aan/bij de kies zit? Dit was mijn tweede keer, en echt, dit gun je je ergste vijand niet toe.
Ik heb het niet meegemaakt, maar wat is dan mis met je brug. Waar heb je dan je brug zitten. Wil je mij eens vertellen hoe dat gaat zo een brugbehandeling. Je hier schrijven, maar je kan ook prive schrijven.
Groetjes Maurice.
P.S. sterkte ermee.
Eng verhaal trouwens..ik moet er niet aandenken!
In of rondom de kies die getrokken werd, zal zich mogelijk een flinke ontsteking bevonden hebben. Een niet ontstoken kies is vaak goed te verdoven en daarbij is een extractie pijnloos uit te voeren.
Door de lagere zuurgraad van de ontstoken weefsels is het werkzame bestanddeel van de verdovingsvloeistof vnl in zijn geladen (geioniseerde) vorm aanwezig waardoor deze de vettige laag van de zenuwen minder goed kan binnendringen en daardoor minder werkzaam is.
Vervelend dat u dit heeft moeten ervaren, ik hoop dat u in de toekomst dit niet meer hoeft mee te maken.
Met vriendelijke groet.
Zie ook deze vraag: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=313&forum=1
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-10-15 11:01 ]
Ik heb de laatste keer 7 verdovingen gehad voor het zo goed als pijnloos was.
Vorig jaar moest ik geopereerd worden,en zelfs toen ze mn infuus enzo inspoten bleef ik wakker.
Met het kapje voor moest je terugtellen van 10 tot nul,maar ik ben wel tot -8 gekomen ofzo.
Mijn anesthesist zei toen dat sommige mensen zulke sterke zenuwen hebben en dus zo gestressed zijn dat verdovingen dan niet 123 aanslaan.
Hij raadde me ook aan om dat in het vervolg tegen bv de tandarts enzo te zeggen.