HELUP ! rare pijn aan mijn rechterkies !!!!

Author:
Flanker
Posted:
za, 10/18/2003 - 00:50
hai ik heb al ongeveer een jaar last van mijn rechterkies. het begon nadat mijn kies was gevuld. er was een grote spleet tussen 2 kiezen ontstaan. waar mijn tong wel diep ertussen kan komen. elke keer als ik met mijn tong over die tand wrijf voelt het heel raar (gevoel is beetje anders dan een van ontstoken zenuw volgens mij , heb al een wkb ergens anders gehad)

volgens mijn tandarts wordt het spleetje over 2 weke gedicht, maar de pijn is niet erg maar blijvend. als ik er niet met mijn tong in de buurt kom of niks eet dat in de buurt van dat tand/spleet kom blijft het heel licht en sommige weken vergeet ik het ook dan. maar als ik daar flos (moet helaas met een rietje daar zo groot is het) dan merk ik het ook hard. en de tand is in die buurt wel gevoelig.

kan het zijn dat mijn vlees daar geiriteerd is . ? en niet overgaat ofzo. of is wkb toch hier het geval. het rare is dat ik bv nu bijna niks voel tot ik wat ga eten en het vast komt te zitte daar. ook kan ik met het flosdraadje bijna heel diep langs die tand gaan en soms bloed het daar heel licht (op het draadje alleen te zien)

kan iemand me misschien zegge wat het kan zijn ! onzekerheid = angst
kcjo

hoi,

jeetje...volgens mij ken ik dat.
heb een zenuwbehandeling gehad bij een inval tandarts..toen na 2 weken een wortelkanaalbehandeling gehad.toen die kies erachter gevuld en die verstandskies daarachter getrokken...hoop gedoe in een klein bekkie.die wortelkanaalkies is zo raar...niet echt pijn maar ik voel m zitten,opzich.geen rij tanden maar 1 kies die ik voel.soms niet soms wel..gevoelig als ik er langs ga met een tandenstoker of tong. tussen die kies ook ,zit overrigens geen grote spleet.maar het is zo vaag. al een paar keer terug geweest naar de tandarts,ik weet dat er iets niet goed is dus ik zeggen.hij kan niets vinden,1000 keer foto gekeken,bijgeslepen, gevoelt etc. heb het gevoel dat die kies er zo uitvalt.voel de wortel ook en een soort kloppend/bonkend gevoel soms,alsof er een zachte hartslag in zit. gister een stukje kies afgebroken van 4 mm,dus ik weet het niet meer. ik ontzie die kies door niet veel te eten aan die kant maar word er heel onzeker van en panisch.soms ben ik het even kwijt en dan voel ik het s nachts in me oor en denk ik o ja kies....en dan is het weer een tijdje en soms is het weer weg...en niemand die het begrijpt omdat het geen heftige pijn is en er word niets gevonden.dus dan is er meestal ook nix....hmmmm.
nah ik wens je heel veel suk6 en ik hou je op de hoogte met mijn rare kies gevoel.

groetjes van jolanda !!
za, 10/18/2003 - 11:34 Permalink
lienos

Hoi,
Ik ken dit,heb al 3 jaar terug een wkb gehad,sinds vorig jaar zit er een kroon op.Zo voel ik maanden niets en dan (nu dus)doet het toch weer zeer,straalt naar m'n oor uit.Je voel van alles aan die kies,maar dat kan niet volgens de tandarts want er zitten geen zenuwen meer in.Op foto's is niets te zien.Ik heb zelf bedacht dat het mischien komt omdat ie tijdelijk overbelast is,door veel te kauwen op die kies.Net zoiets als een zwakke enkel zo gaat het een tijdje goed ,en 1 keer overbelasten en het is weer mis.Het zal altijd wel een zwakke plek blijven denk ik.Als het van de week nog niet over is ga ik maar weer eens heen(voor niks waarschijnlijk.........)
zo, 10/19/2003 - 14:07 Permalink
Flanker

neee sorry de pijn is in een ander kies niet die de wkb handeling heeft gehad. dat had ik alleen gezegd om duidelijk te maken dat de pijnlijke kies anders dan de wkb pijn doet. De kies die nu pijn doet is een beetje raar . als k er niet aan zit gaat de pijn weg (er is een spleet daar tussen de 2 kieze). maar elke keer als ik wat eet zit er iets daar vast en dan begint de lichte pijn die paar uur aanhoudt en eigenlijk voel ik dat plek hele tijd wel.

maar de wkb kies is verbazingwekken helemaal goed moet nog gevuld worde (dinsdag !) . brrr zomaar maakte ik me druk om die wkb behandeling was wel klaar in 15 minuten had 3 kanalen ofzo daar. zenuw was al dood gelukkig. maaar bedankt voor jullie reacties en tijd.
zo, 10/19/2003 - 21:53 Permalink