Ik heb sinds een tijd een nieuwe tandarts. Mijn oude tandarts vulde mijn kiezen altijd met "grijze" vullingen.Mijn nieuwe gebruikt witte.
Nu heeft de tandarts 1 kies gevult afgelopen mei en sindsdien heb ik regelmatig last van kiespijn. Ook heb ik erg veel last van warmte/koude op die kies. Eten (druk erop) doet ook pijn, maar poetsen niet.
Er is al een stukje afgeslepen, omdat het tegenpijn kon geven en er is een foto van gemaakt. Hier was niets op te zien.
Kan het zijn dat het ligt aan die "witte" vullingen???
Alvast bedankt voor het antwoord.
Nu heeft de tandarts 1 kies gevult afgelopen mei en sindsdien heb ik regelmatig last van kiespijn. Ook heb ik erg veel last van warmte/koude op die kies. Eten (druk erop) doet ook pijn, maar poetsen niet.
Er is al een stukje afgeslepen, omdat het tegenpijn kon geven en er is een foto van gemaakt. Hier was niets op te zien.
Kan het zijn dat het ligt aan die "witte" vullingen???
Alvast bedankt voor het antwoord.
Dit kan een hele tijd aanhouden. De pijn bij kauwen wordt veroorzaakt doordat een vulling tijdens het uitharden (met de speciale lamp) krimp vertoont en er dus spanningen in de kies ontstaan. Deze spanningen worden door de zenuw vertaald in pijn bij kauwen.
De pijn bij warm en koud wordt veroorzaakt doordat de witte vulling anders warmte en koude geleid dan een normale kies.
De pijn kan inderdaad een paar maanden aanhouden maar zal op een gegeven moment (dus mogelijk na een paar maanden) minder worden.
Suc6
Gr. Maurice