Ik heb echt ontzettend veel problemen aan mn gebit. Geen 1 kies is meer ongevuld (ben pas 20!), heb dus altijd gaatjes. eet nou sinds een tijdje bijna geen suiker meer, poest elektrisch, gebruik mondwater, en toen moest ik laatst terug naar de tandarts en weer twee gaatjes! en ze zijn ook altijd echt heel diep!
De tandarts zegt dat ik gewoon pech heb, maar is er echt niks anders aan te doen????
Heb nog een groot probleem. Heb namelijk al een jaar last van mijn rechter onderkaak. Heb al vaker een abces gehad onder een kies, de pijn lijkt er een beetje op maar dan minder hevig, en voornamelijk als ik lig?! Heb ook geen last van mijn kiezen verder, de pijn komt echt vanuit het bot of de holte. De tandarts maakt elke keer foto's maar hij ziet maar niks, en ik slik elke nacht pijnstyilers omdat ik anders heel de nacht wakker lig.....wat zou dit kunnen zijn????? Heb trouwes ook al een jaar last van mijn tong, aan de zelfde kant als de pijn in mijn kaak. ie doet ontzetend zeer, soms kan ik bijna niet praten, maar er is niets aan te zien??? Iemand?????????????/
De tandarts zegt dat ik gewoon pech heb, maar is er echt niks anders aan te doen????
Heb nog een groot probleem. Heb namelijk al een jaar last van mijn rechter onderkaak. Heb al vaker een abces gehad onder een kies, de pijn lijkt er een beetje op maar dan minder hevig, en voornamelijk als ik lig?! Heb ook geen last van mijn kiezen verder, de pijn komt echt vanuit het bot of de holte. De tandarts maakt elke keer foto's maar hij ziet maar niks, en ik slik elke nacht pijnstyilers omdat ik anders heel de nacht wakker lig.....wat zou dit kunnen zijn????? Heb trouwes ook al een jaar last van mijn tong, aan de zelfde kant als de pijn in mijn kaak. ie doet ontzetend zeer, soms kan ik bijna niet praten, maar er is niets aan te zien??? Iemand?????????????/
vervelend hoor. vulling komen uiteindelijk door te weinig monhygiene in combinatie met gebruik van zuren en suikers. Gelukkig heb je dit nu beter onder controle. Als de klacht niet verdwijnt zou ik gewoon weer een nieuwe afspraak maken om te kijken wat er aan te doen is. Misschien kun je een verwijzng krijgen of het bij een andere tandarts proberen. Soms helpt het om het probleem op te schrijven en mee te nemen dan kun je het beter uitleggen.
veel stekte ermee
groet
ik ben het niet met je eens. Mondhygiëne is belangrijk maar sommige mensen hebben gewoon een zwak gebit. Ik bijvoorbeeld :sad:
Alles doe ik goed: FLossen, poetsen, mondwatertje-> maar de gaatjes blijven komen.
Eet bijna geen suikers. Heb maar 4 eetmomenten op een dag. Ga elk halfjaar naar de tandarts. VErder kan ik niks doen maar ze blijven komen dus.
Conclusie mondhygiëne en eet/drinkgewoonten zijn toch bepalend voor het ontstaan van gaatjes.
Natuurlijk heb je gebitten waar gaatjes eerder ontstaan maar dat wil niet zeggen dat deze gaatjes niet verkomen hadden kunnen worden. Dit heeft o.a.te maken met speeksel, stand van de tanden, tongbewegingen etc.
Is het niet zo dat als er gaatjes ontstaan er van buitenaf iets plaatsvindt waardoor glazuur oplost. Dan moet dit toch met mondhygiëne te maken hebben.
Vergelijk het maar met autowassen, waar het meerdere keren niet goed schoon gemaakt wordt, zal uiteindelijk roest ontstaan.
Groeten en succes met poetsenen alles wat daar bij hoort.
En heeft iemand nog enig idee wat die pijn in mijn kaak kan betekenen???? Heb echt weer veel last, elke dag pijnstillers, paracetamol helpt niet dus slik ontstekingsremmers en de tandarts weet het nog steeds niet???
Je kan dit spoelmiddel niet elke dag gebruiken, maar misschien elk half jaar een flesje? Bedenk wel dat gewoon poetsen en tandenstokers/floss op de eerste plaats moet blijven staan!