Hoi, ik ben Richard, 24 jaar. Ik heb een vraag. Sinds 2 maanden loop ik met een stukje gebroken tand van 1mm bij 1mm in het midden/zijkant van mijn voortand. Nu loopt er een lijn van boven naar beneden en heeft een ander kleur (deze zit aan de zijkant van mijn tand en is ongeveer 2mm breed, aan de andere kant loopt een lijn en lijkt erop dat deze af zal breken). Mijn eigen tandarts heeft het gaatje niet gevuld omdat hij zei dat het niet nodig is en dit zeker nog 10 jaar zo blijft. Maar ik zit er wel mee dat er misschien meerdere stukjes af zal breken. (nu zeker omdat er een lijn loopt van boven naar beneden). Zijn de lijnen zwakke plekken? Zal er alleen kleine stukjes afbreken, i.v.m. eigenschappen van een tand.
Ik heb meerdere lijnen lopen en volgens de tandarts zijn het groeilijnen dus tot zover ik weet zijn het geen zwakke plekken.
Wie weet hier antwoorden op?
Groetjes Richard.
[ Dit Bericht is bewerkt door: richsercom op 2003-10-25 13:53 ]
Ik heb meerdere lijnen lopen en volgens de tandarts zijn het groeilijnen dus tot zover ik weet zijn het geen zwakke plekken.
Wie weet hier antwoorden op?
Groetjes Richard.
[ Dit Bericht is bewerkt door: richsercom op 2003-10-25 13:53 ]
De lijnen kunnen ook barstjes in het glazuur zijn. Is verder niet erg. Waarom maakt de tandarts de afgebroken tand niet? Het is een voortand dus in het zicht.
Gr. Natascha
Moet er een gat geboord worden om het op te vullen? Of alleen ontvetten en plakken?
Groeten Richard.
Hoe dik is een glazuurlaag en uit hoeveel lagen bestaat een tand uit? Ik heb begrepen dat een witte vulling maar 6 jaar meegaat, of is het levensduur wat langer geworden tegenwoordig?
Groeten Richard.
groetjes richard.